کد خبر: ۱۰۵۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۸
طی نامه‌های جداگانه‌ای به وزیر آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری

شورای شهر تهران: از هرگونه تخریب و تجدید بنای مدرسه مروی خودداری شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی تقاضای احمد مسجدجامعی از شورا برای مداخله در پرونده مدرسه مروی، مهدی چمران طی نامه‌های جداگانه‌ای به وزیر آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری خواستار خودداری از هرگونه تخریب و تجدید بنای این مدرسه تاریخی و حفاظت مستمر و نگهداری بهینه از آن شد.

مسجدجامعی در نامه‌ای خطاب به چمران با اشار به ثبت مدرسه مروی در زمره آثار ملی، آورده است: دبیرستان مروی به دلیل قدمت تاریخی و سوابق درخشان علمی و آموزشی و فرهنگی از بناهای ماندگار شهر تهران است و در زمره آثار ملی به ثبت رسیده و برای فرهیختگان و عموم اصحاب فرهنگ و آموزش یادآور خاطرات بسیاری است. از این مدرسه اشخاص برجسته‌ای در حوزه علم، فرهنگ و سیاست برخاسته‌اند كه در زمره افتخارات این كشور می‌باشند.

عضو شورای شهر تهران افزوده است، از این مدرسه حداقل 55 شهید والامقام در سطوح مختلف از فرماندهان عالی‌رتبه تارزمندگان ارجمند تقدیم انقلاب اسلامی شده است. حال با همه این سوابق و با وجودی كه این بنای تاریخی و شكوهمند در زمره آثار ملی به ثبت رسیده، بر اثر غفلت و بی‌توجهی بخش‌های مختلف این اثر تاریخی و فضاهای پیرامونی آن در معرض تهدید و تخریب قرار گرفته است.

مسجدجامعی هشدار داده است، اگر این اتفاق نامبارک بیافتد شاید دیگر نتوان آب رفته را به جوی باز گرداند و آیندگان هم ما را به این خاطر نخواهند بخشید. لذا با توجه به وظایف شورای اسلامی شهر تهران در حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی شهر و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی و حفظ آثار ارزشمند ضروری است به هر نحو ممكن از طریق مذاكره با بخش‌های ذی‌ربط در دولت جمهوری اسلامی مانند وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی تخریب و تصرف این مجموعه متوقف شده، و از شهرداری تهران خواسته شود كه برابر مقررات مربوط به حفظ آثار تاریخی و حریم آن‌ها از هر گونه دست‌اندازی در این فضاها جلوگیری نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین