سنتکام با اعلام تردد ناو هواپیمابر یواساس جورج بوش (CVN ۷۷) در دریای عرب خبر داد که نیروهای آمریکایی با دو ناو هواپیمابر در منطقه خاورمیانه حضور فعال و هوشیار دارند.
این حضور نظامی همزمان با تحولات اخیر در منطقه و پس از امضای یادداشت تفاهم میان واشنگتن و تهران صورت میگیرد. مقامات آمریکایی پیشتر تأکید کرده بودند که نیروهای دریایی این کشور برای تأمین امنیت آبراههای حیاتی و حفاظت از کشتیرانی تجاری در منطقه مستقر هستند.
ناو هواپیمابر یواساس جورج بوش که یکی از پیشرفتهترین ناوهای کلاس نیمیتز محسوب میشود، توانایی حمل دهها فروند جنگنده و انجام عملیات گسترده هوایی و دریایی را دارد.
سنتکام همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی با هوشیاری کامل به رصد تحولات منطقه ادامه میدهند و آماده هرگونه اقدام لازم برای حفظ منافع و متحدان خود هستند.