بازی نسبتا قابل قبول مقابل بلژیک باعث نشد بحث همیشگی حضور علی نعمتی در ترکیب تیم ملی به پایان برسد. مدافعی که امیر قلعهنویی علاقه ویژهای به او دارد و با وجود انتقاد بسیاری از کارشناسان و هواداران، همچنان یکی از گزینههای ثابت سرمربی تیم ملی محسوب میشود.
نعمتی در دیدار برابر بلژیک عملکرد قابل قبولی داشت و اشتباه بزرگی از او دیده نشد. او مسابقه را در پست مدافع چپ آغاز کرد، اما با تغییر سیستم تیم ملی به سه دفاعه، در سمت چپ خط دفاع سه نفره قرار گرفت و وظایف متفاوتی را بر عهده گرفت.
نکته عجیب، اما به دقایق پایانی برمیگشت؛ جایی که با خروج هافبکهای میانی و نبود بازیکنانی مثل قدوس و عزتاللهی، قلعهنویی تصمیم گرفت نعمتی را به پست هافبک دفاعی منتقل کند؛ اتفاقی که برای نخستین بار رخ داد و نشان داد سرمربی ایران تا چه اندازه به این بازیکن اعتماد دارد. نعمتی برای اولین بار اعتمادی که باعث شده نعمتی در یک بازی، سه پست مختلف را تجربه کند و به مهرهای چندمنظوره برای کادر فنی تبدیل شود.