کد خبر: ۱۰۵۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
در دیدار جمعی از جوانان و دانشجویان استان‌ها

موسوی: انحرافات اجتماعی، محصول شیوع دروغ‌‌پردازی‌ است

‌دلبستگان جنبش به شدت به اصول اخلاقی پایبندند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آستانه ماه مبارک رمضان جمعی از جوانان و دانشجویان استان‌های قم، خراسان رضوی و چهارمحال بختیاری با مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد دیدار و گفت‌و گو کردند. 

در این دیدار صمیمانه نمایندگان استان‌ها هر یک در سخنانی شرایط اجتماعی و سیاسی استان‌های خود را گزارش دادند.
 
از جمله مهم‌ترین نکاتی که توسط نمایندگان استان‌ها در این نشست مطرح شد می‌توان به مواردی چون برگزاری فعال جلسات دانشجویی، انتقاد از فضای دانشگاه‌ها و برخوردهای تند با دانشجویان و فشار بر دفاتر احزاب و تشکل های سیاسی استان اشاره کرد.

جوانان حاضر در جلسه به بیان دغدغه‌های خود درباره وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، بیکاری‌ها و رشد اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در استان‌های خود پرداختند. 

پس از ارائه گزارش از سوی نمایندگان استان‌ها، مهندس موسوی و دکتر رهنورد طی سخنانی ضمن خوش‌آمد به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. 

میرحسین موسوی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با اشاره به شیوع دروغ و بداخلاقی در جامعه گفت: امروز جنبش ... این قدرت و توان را دارد که همه نگرانی‌های اخلاقی را که دوستان گه‌گاه به آن اشاره می‌کنند و البته از سر دلسوزی و تعهدات ملی هم هست، سامان دهد.

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که انحرافات اجتماعی، محصول کژی‌ها و کژاندیشی‌ها و به‌ویژه شیوع دروغ و دروغ‌‌پردازی‌هایی است که برای ملت به‌وجود آورده‌اند و به همین دلیل هم بر آن باورم که اهداف بلند و شرافت‌مندانه جنبش ... می‌تواند لغزش‌ها را در جامعه کاهش دهد. اکنون ما شاهد آن هستیم که دلبستگان اهداف بلند جنبش ... به شدت به اصول اخلاقی پای‌بند هستند.

موسوی در ادامه با اشاره به سخن یکی از دانشجویان در مورد ارتباط با روحانیت و مراجع گفت: ارتباط نسل جوان با مراجع و روحانیت اهمیت بسیاری دارد و باید در کنار آن شرح ارزش‌ها، آرمان ها و اخبار مربوط به جنبش ... به روحانیت و مراجع عظام برسد.

موسوی همچنین با اشاره به سوال یکی از حاضران گفت: همانطور که همه بدان واقفیم و قانون اساسی نیز در بند ۲۷ به آن اشاره کرده اعلام خواست‌ها، مطالبات و حق اجتماعات جزو حقوق روشن مردم است و کسی نمی‌تواند این حق را از مردم سلب کند در نتیجه هرزمان که مردم لازم ببینند از این حق استفاده خواهند کرد و منتظر پیام من و امثال من نخواهند بود.
 
نخست‌وزیر امام افزود: بازگشت بی‌کم‌و کاست به قانون اساسی یعنی آنکه نمی‌توان به یک بخش قانون اساسی اعتنا شود و بخش دیگر آن فراموش گردد. نادیده گرفتن بخش‌هایی از قانون اساسی به‌ویژه حقوق ملت بقیه اصول را هم بی‌معنا می‌کند چراکه قانون اساسی یک میثاق یک‌پارچه است. 

میرحسین موسوی این پرسش را مطرح کرد کسانی که حتی حاضر نیستند یک‌بار از حقوق شهروندی نام ببرند یا از حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود خود نام ببرند چگونه می‌توانند مدعی پیمانی باشند که بین مردم و حکومت بسته شده؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۲
0
0
واقعا برایم بسیار تعجب‌آور است که چرا سرمایه‌های یک ملت باید اینگونه و به آسانی در دست ... بیافتد و او .... آن‌وقت انسان‌های با لیاقت و کاردانی مثل مهندس موسوی در راس کار نباشند.

در بهترین حالت آقای احمدی‌نژاد ... واقعا دیگر ...به ستوه آمده‌ام.
... بیچاره ما مردم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین