بسنت در سخنانی در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز درباره معافیت از تحریمهای نفتی ارائه شده به ایران مدعی شد: «ایرانیان همیشه نفتشان را میفروختند. این نفت با تخفیف به چین میرفت. این (معافیتها) همانند هویجی است که میشود آن را پس کشید.»
وی در ادامه ادعا کرد: «ما میخواهیم آنها ببینند که نداشتن تحریمها چه حسی دارد. ما میتوانیم بعدا آنها را بازگردانیم.»
بسنت در ادامه ادعاهای خود گفت که ایالات متحده اقتصاد ایران را نابود کرده و همین باعث شده که به پای میز مذاکره بیایند.