کد خبر: ۱۰۵۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰

منتجب‌نيا: صداوسیما ميدانی برای چاپلوسی و تملق و هتک‌حيثيت ديگران نشود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ قائم مقام دبيركل حزب اعتماد ملی درباره تاثيرات ماه رمضان بر رعايت اخلاق سياسی در جامعه، گفت: فعالان عرصه‌ سياست بايد مراقب باشند كه در ماه رمضان از گناه، دروغ، تهمت و تجاوز به حقوق مردم دوری كنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين رسول منتجب‌نيا اظهار كرد: سياسی و غيرسياسی همه بايد از گناه و لغزش در همه زمينه‌ها خويشتن‌داری كنند؛ چراكه ماه رمضان، ماه به‌دست آوردن تقواست و كسی تحت عنوان فعاليت سياسی نبايد گناهی مرتكب شود؛ چراكه قطعا گناه آن به مراتب بزرگ‌تر از ساير ماه‌ها و روزهاست.

وی با اشاره به خطبه شعبانيه پيامبر (ص)، گفت: در اين خطبه گفتند كه حضرت علی(ع) می‌پرسد كه چه كاری و چه عبادتی در اين ماه، بزرگ‌ترين و ارزشمندترين كارها و عبادت‌هاست كه پيامبر می‌فرمايند پرهيز از گناه؛ بنابراين با توجه به اين توصيه‌ها می‌توان گفت فعالان عرصه‌ سیاسی بايد از گناه دوری كنند. همچنين نكته ديگر متوجه گويندگان، نويسندگان و صاحبان تريبون‌ها است كه در ماه رمضان بايد مراقب باشند وارد مسائلی مانند هتاكی و جسارت نشود و عبادت مردم را خراب نكنند و مساجد ما محل خودسازی باشند نه محل غيبت، تهمت و هتک حيثيت افراد.

وی با تاكيد بر اين‌كه «همه بايد در ماه رمضان در چارچوب موازين دينی و اخلاقی حركت كنند»، اظهار كرد: مسئولان جمهوری اسلامی بسيار بايد مراقب باشند. همچنين رسانه ملی خيلی بايد مراقب باشد كه از افراد كم‌سواد و كم‌تقوا استفاده نكنند و به سراغ بزرگان و شخصيت‌های علمی و تقوايی بروند. صداوسيما مراقب باشد تا با حضور برخی افراد ميدانی برای چاپلوسی و تملق و هتک‌حيثيت ديگران نشود. اين رسانه بايد به سراغ بزرگان منصفی برود كه وارد مسائل باندی نمی‌شوند و حقايق اسلام و منافع جامعه را منصفانه بيان می‌كنند و ملاک را فضيلت و شايستگی و بزرگواری افراد می‌دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین