کد خبر: ۱۰۵۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
در ضیافت افطار مسلمانان در کاخ سفید؛

اوباما از احداث مسجد در محل حملات 11 سپتامبر حمایت كرد

گروه‌های افراطی مانند سازمان تروریستی القاعده اسلام را تحریف کرده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از احداث یک مرکز اسلامی و یک مسجد در نزدیکی محل حملات ۱۱ سپتامبر در شهر نیویورک حمایت کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، اوباما جمعه شب در سخنرانی در ضیافت افطار کاخ سفید گفت که مسلمانان در آمریکا مانند هر گروه دیگری حق دارند که به دین خود عمل کنند. 

وی تاکید کرد که این آزادی شامل حق ساخت یک مرکز اسلامی و مسجدی در یک ملک خصوصی در بخش پائینی ناحیه «منهتن» نیویورک می‌شود. 

طرح احداث این مرکز ۱۳ طبقه و مسجدی در حوالی محل ویرانه‌های برج‌های مرکز تجارت جهانی که در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نابود شدند، به موضوعی جنجالی در آمریکا تبدیل شده است. 

مخالفان می‌گویند که احداث این بنا در نزدیک محلی که «تندرویان» هزاران آمریکایی را کشتند، بی‌معنی است و این کار را اهانت‌آمیز می‌دانند. 

اما طرفداران احداث مسجد بر این باورند احداث این مرکز دینی حق مسلمانان است و چنین اقدامی به بهبود روابط پیروان ادیان مختلف کمک خواهد کرد. 

باراک اوباما با تاکید بر مقدس بودن محل حملات ۱۱ سپتامبر تاکید کرد که حساسیت موضوع ساخت یک مرکز اسلامی در نزدیکی محل دو برج ویران شده را درک می‌کند. 

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال بر اهمیت آزادی دینی تاکید کرد و گفت: «این اصل که این کشور (آمریکا) به روی مردم از هر مسلکی باز است و دولت با آن‌ها رفتار متفاوتی نخواهد داشت، بخش مهمی از هویت ماست.» 

وی گفت که گروه‌های افراطی مانند سازمان تروریستی القاعده اسلام را تحریف کرده‌اند و افزود: «این‌ها رهبران دینی نیستند. این‌ها تروریست‌هایی هستند که مردان، زنان و کودکان بی‌گناه را به قتل می‌رسانند.» 

حملات انتحاری نسبت داده شده به القاعده بیش از 2هزار و 700 تن کشته در مرکز تجارت جهانی برجای گذاشت و بعضی از بازماندگان قربانیان از مخالفان احداث مسجد یاد شده هستند. 

اما یک کمیته شهرداری نیویورک سه‌شنبه با احداث مسجد یادشده موافقت کرد. 

مخالفان احداث این مسجد امیدوار بودند کمیته حفاظت از ساختمان‌های تاریخی نیویورک با تخریب یک ساختمان تجاری قدیمی و ساخت مرکز فرهنگی مسلمانان مخالفت کند. 

کمیته حفاظت از ساختمان‌های تاریخی اعلام کرد که ساختمان تجاری واقع در محل احداث مسجد ارزش نگهداری ندارد. 

«مایکل بلومبرگ»، شهردار نیویورک هم خواهان احترام به آزادی دینی مسلمانان شده است. 

«سارا پیلین»، نامزد معاونت ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان در انتخابات دو سال پیش و «نیوت گینگریچ» از روسای سابق مجلس نمایندگان آمریکا از مخالفان احداث این مسجد هستند. 

پیلین احداث این مسجد را به معنی خنجر زدن به قلب خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر دانسته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین