کد خبر: ۱۰۵۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳
داریوش قنبری، عضو فراکسیون خط‌ امام‌(ره) مجلس:

اگر اصول‌گرایان مجلس از ابزارهای نظارتی استفاده می‌کردند، شأن مجلس فراتر از امروز بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراكسیون خط امام(ره) مجلس تاكید كرد كه این فراكسیون با توجه به تعداد جلسات و فعالیت‌هایش توانسته است تاثیرگذاری زیادی در مجلس داشته باشد.

داریوش قنبری نماینده ایلام در مجلس، در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری انتخابات هیأت رئیسه فراكسیون خط امام(ره) اظهار داشت: قرار بود این انتخابات قبل از تعطیلات تابستانی مجلس انجام شود. اما به دلیل عدم حضور برخی دوستان به هفته جاری موكول شد.

وی با بیان اینكه نتایج انتخابات هیأت رئیسه فراكسیون قابل پیش‌بینی نیست، در عین حال گفت: فكر می‌كنم رئیس شورای مركزی و دبیر كل فراكسیون در سمت خود ابقا شود. 

سخنگوی فراكسیون خط امام(ره) مجلس در تحلیل عملكرد فراكسیون خود، گفت: فراكسیون خط امام در مجموع مشی‌ای مبتنی‌بر اعتدال را در پیش گرفته است و سعی می‌كند مصالح كشور و منافع ملی را به دور از هر افراط و تفریطی در نظر گیرد.

قنبری كه معتقد بود به جز فراكسیون خط امام(ره) و فراكسیون اصولگرایان مجلس، بقیه فراكسیون‌ها چندان فعال نبوده‌اند، ادامه داد: فراكسیون خط امام(ره) با توجه به تعداد جلسات و فعالیت‌هایش توانسته است تاثیرگذاری زیادی در مجلس داشته باشد. هر ناظری بدون قضاوت، قطعا به این نتیجه می‌رسد. به‌ویژه آنكه تعداد اعضای این فراكسیون كم است اما كیفیت فعالیت آن مطلوب است و افرادی دارای تجارب مدیریتی و تخصص در آن حضور دارند. هرچند كه در پاره‌ای مباحث، نتوانستیم به اهداف خود برسیم.

نماینده مردم ایلام یادآور شد: با توجه به در اقلیت قرارداشتن فراكسیون خط امام(ره)، نتوانستیم در تصویب بسیاری از طرح‌ها و لوایح به اهداف خود برسیم. در عین حال این فراكسیون بیشترین استفاده را از ابزار‌های نظارتی داشته است و اگر از این شیوه در فراكسیون اصول‌گرایان استفاده می‌شد، شان مجلس فراتر از امروز بود. زیرا اصول‌گرایان به بهانه‌های مختلف نتوانستند از ابزارهای نظارتی به خوبی استفاده كنند كه این امر باعث گسترش دامنه قانون‌گریزی شده است كه در نتیجه باید با دولت چانه‌زنی كند تا قانون را اجرا كند.

سخنگوی فراكسیون خط امام (ره) مجلس در پاسخ به سوال دیگری در مورد تداوم دیدارهای اعضای این فراكسیون با شخصیت‌های سیاسی كشور با اشاره به اینكه دنبال فرصتی برای ملاقات با آقایان مهدوی كنی و ناطق نوری و هماهنگی اعضا برای انجام این دیدارها بوده‌ایم، گفت: ماه رمضان فرصت خوبی برای انجام این دیدارهاست و امیدواریم در این ماه این ملاقات‌ها انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین