کد خبر: ۱۰۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۶
علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی:

هرچه مجلس تصويب كرده و به تاييد شورای نگهبان و مجمع تشخيص برسد قانون است

درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران در افغانستان قابل پذیرش نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات کلینتون مبنی بر انجام مذاکره آمریکا با ایران برای افغانستان، این در خواست را غیر قابل پذیرش خواند. 

لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز آنچه بیش از هر زمان دیگر برای دست اندرکاران انقلاب پر اهمیت است اولا تمرکز بر توسعه کشور و رفع مشکلات اقتصادی ملت است که دشمن مقصد خویش را در مشکل آفرینی در این بخش قرار داده است.

وی افزود: در این زمینه دولت، مجلس و قوه قضائیه با مشورت و رایزنی در سطوح مختلف باید زمینه فراخ و آسان برای سرمایه گذاری و تولید را فراهم آورند و ازواردات بی رویه پرهیز کنند.

رئیس مجلس تاکید کرد: با این سمت گیری تحریم ها به فرصت استقلال اقتصادی کشور بدل خواهد شد و استقامت ملی در پناه چنین سیاستی محقق می گردد.

وی ادامه داد: ثانیا با پرهیز از امور اختلافی جزئی و پرهیز از طرح مباحث بی خاصیت و انحرافی و یا متشابهات، مسیر وحدت ملی کشور و همگرایی مسئولان در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم و قانون را مهیا کنند و قانون هم تعریف روشنی دارد آنچه مجلس شورای اسلامی مصوب نماید و مسیر تایید آن در شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام طی شود قانون است و مجالی در این زمینه برای برداشت های شاز وجود ندارد.

لاریجانی گفت: مجلس شورای اسلامی این مبانی روشن را مبنای وحدت می داند و انشاءالله با سعه صدر و دور اندیشی، سالک این طریق خواهد بود.

علی لاریجانی طی سخنانی با اشاره به تحولات صحنه بین‌الملل و منطقه اظهار داشت: قیل‌و قال‌های زیاده از حد آمریکا و صهیونیست‌ها پس از صدور قطعنامه نشانگر مکری است بر اساس تصوری واهی که میل به زیاده‌خواهی آنان ارضا شود. 

وی افزود: به خیال رخنه در صفوف علاقه‌مندان انقلاب، هر زمان رندانه‌بابی را مفتوح می‌کنند و از مذاکرات سخن می‌رانند این یک رسوایی برای آمریکاست که ریاکارانه سخن از مذاکره پس از صدور قطعنامه می‌کند.

لاریجانی گفت: اینجاست که همگان باید کید آنان بشناسند و با وحدت کلمه و پایداری سرود شور‌انگیز مقاومت سردهند و در بازی شطرنج دشمن قرار نگیرند.

رئیس مجلس تصریح کرد: ملت رشید و فهیم ایران درک عمیقی از رفتارهای استکبار دارد و به خوبی می‌داند آمریکا در ادوار مختلف در جلوی منافع ملت ایران سنگ‌اندازی نموده است.
وی با اشاره به قرارداشتن در آستانه سالگرد کودتای 28 مرداد اظهار داشت: جدای از خیانت توده‌ای‌های نفتی و اشتباه مصدق در انحلال مجلس و رفراندوم برای آن که مسیر کودتا را باز نمود، سفارت آمریکا با همکاری انگلیس و پخش پول در بین اوباش چند دهه سلطه استعماری خود را بر ملت ایران برقرار کرد و پس از انقلاب هم آمریکا به هر طریق که توانست خود را در مقابل ملت ایران قرار داد، از تجزیه‌طلبی تا کودتا و جنگ تحمیلی و امروز ماجراجویی در مسأله هسته ای ایران.

لاریجانی خاطر‌نشان کرد: این کارنامه سیاه آمریکا در مقابل ملت ایران است لذا نباید ساده‌لوحانه با چنین سیاست‌های مزورانه‌ای روبرو شد.

وی ادامه داد: حالا خانم کلینتون منت می‌گذارند که حاضرند در افغانستان با ایران مذاکره کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: شما در افغانستان جنایت کردید ما با اصل و فرع تجاوز آمریکا و ناتو در افغانستان و ظلم بر مردم افغان مخالفیم راه مشترکی با شما نداریم که مذاکره کنیم. اینجاست که معنای سخن رهبر فرزانه انقلاب در سال گذشته دقیقا فهم می‌گردد که فرمود در پس این دست‌های دراز شده مخملین ماهیت چدنی دیده می‌شود.

وی افزود: حرکت مجلس شورای اسلامی در مصوبه اخیر پس از قطعنامه و الزام دولت به مقابله مثل تحسین‌برانگیز و به‌موقع بوده است. آمریکا بداند مجلس شورای اسلامی با دقت رفتارهای آنان را رصد خواهد نمود و تصور نکنند با القای الفاظ متفاوت می‌توانند بار خیانت خود به ملت ایران را سبک نمایند.

نمایندگان پس از این اظهارات فریاد احسنت و مرگ بر آمریکا سر دادند.

رئیس مجلس در آغاز سخنانش با اشاره به ویژگی‌های ماه رمضان از خداوند تبارک و تعالی خواست حیات فردی و اجتماعی ملت ایران را در این ماه پربرکت مشمول از عنایات ربانی خویش نموده و قلوب ملت را به یکدیگر نزدیک و مکر و خصوم عیادی شیاطین اکبر و اصغر را خنثی گرداند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون تعریف روشنی دارد آنچه مجلس شورای اسلامی مصوب نماید و مسیر تایید آن در شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام طی شود قانون است و مجالی در این زمینه برای برداشت های شاز وجود ندارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین