کد خبر: ۱۰۵۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱

دانش‌آموزان در اعتراض به تبدیل مدرسه ماندگار مروی به پاساژ تجاری، تجمع کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح امروز چهارشنبه بیش از ۳۵۰ نفر از اولیاء دانش‌آموزان مدرسه ماندگار مروی در مقابل مجلس در اعتراض به تخریب این مدرسه ماندگار در مقابل مجلس تجمع کردند. 

پیش از ۵۰ نفر از دانش‌آموزان این مدرسه نیز با در دست گرفتن پلاکاردهایی همچون «انحلال دبیرستان مروی صدمه جبران ناپذیری به فرهنگ کشور است»، «مسئولان محترم آگاه باشید قدیمی‌ترین مکان آموزشی کشور در حال تخریب و تعطیل شدن است»، «دبیرستان مروی میراث گرانبهای صد سال اخیر است و نباید تعطیل شود»، «علم بهتر است یا ثروت»، «ما مخالف انحلال دبیرستان مروی هستیم»، «دبیرستان مروی طعمه‌ای برای سرمایه‌داران است»، والدین‌شان را همراهی ‌کردند.

«مدرسه ماندگار مروی» در خیابان “ناصر خسرو ” مقابل “شمس العماره ” ابتدای “کوچه مروی ” واقع شده است.

مدرسه ماندگار مروی بعد از دبیرستان «دارالفنون»، قدیمی‌ترین مدرسه کشور است که بعد از جنگ جهانی دوم، بازسازی و به یکی از بهترین و مجهزترین مدارس کشور تبدیل شد و این افتخار برای مدرسه مروی تاکنون ادامه‌ دارد.

بر اساس ضوابط آموزش و پرورش، مدارسی که از شرایط خاصی مانند قدمت برخوردار باشند و به موفقیت‌های بالای علمی دست یابند، به‌عنوان “مدارس ماندگار ” معرفی می‌شوند؛ بر همین اساس ۲ سال پیش مدرسه مروی به استناد رأی صادره در هفتصد و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۲۸ تیر ۸۴ ، با توجه به قدمت تاریخی و سوابق درخشان علمی، آموزشی و فرهنگی آن در جلسه شماره ۴۲۵ کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش مورخ یکم خرداد ۱۳۸۷ به این مهم دست پیدا کرد.

از ۲ سال پیش که مدرسه مروی به عنوان مدرسه ماندگار معرفی شد، برخی افراد کمر همت به تخریب آن برای احداث مرکز تجاری بسته‌اند که این اقدام با مقابله مسئولان مدرسه، مدرسین و دانش‌آموختگان سابق آن و برخی از مسئولان وقت مواجه شد؛ این حرکت در حالی دنبال می‌شود که سازمان میراث فرهنگی کشور مدرسه مروی را به عنوان یکی از آثار ماندگار به ثبت رسانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین