کد خبر: ۱۰۶۱۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۶

تنها هزار نفر از ۲۰۰ هزار کارمند از تهران خارج شده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با پایان مهلت یک ماهه دولت برای خروج ۲۰۰ هزار کارمند دولتی همراه با خانواده‌های‌شان از تهران، معاونت پشتیبانی و منابع انسانی استانداری تهران می‌گوید که تاکنون 1000کارمند دولت از تهران خارج شده‌اند.

 نعمت‌الله ترکی، معاونت پشتیبانی و منابع انسانی استانداری تهران در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای خروج کارمندان از تهران، گفت: از ۲۰ هزار کارمندی که تا کنون برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، 1000 نفر از تهران منتقل شده‌اند و 7 هزار نفر هم برای خروج ثبت‌نام کرده‌اند که به گفته وی، این 7 هزار نفر نیز از تهران خارج شده به حساب می‌آیند.
 
لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی رییس‌جمهوری اخیرا تعداد کارمندان خارج شده از تهران را، با احتساب خانواده، 6 هزار نفر اعلام کرده است.
 
فروزنده در این زمینه گفت که حکم این افراد صادر شده است و به استان‌های مقصد رفته‌اند و استانداری‌ها برای اسکان آنان و در اختیار قرار دادن مسکن مهر، در حال برنامه ریزی هستند. 

همچنین عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری حدود ۱۰ روز پیش اعلام کرده بود که 5 هزار نفر تا کنون به صورت قطعی از تهران منتقل شده‌اند و انتقال ۱۱ هزار نفر دیگر در دست انجام است. 

به دنبال ابلاغ طرح انتقال کارمندان دولت در اردیبهشت ماه سال جاری، فهرست ۱۶۳ شرکت و دستگاه‌ دولتی که موظف به ترک تهران شده بودند منتشر شد.
 
عبدالعلی تاجی ۱۰ روز پیش از این اعلام کرده بود از ۱۶۳ شرکتی که قرار بوده منتقل شوند، ۱۱۴ شرکت منتقل شده‌اند و حدود ۲۰ شرکت دیگر نیز تا پایان مردادماه منتقل می‌شوند.
 
لطف‌الله فروزنده نیز چندی پیش گفته بود که تاکنون ۱۱۷ شرکت از تهران منتقل شده‌اند و این در حالی است که نعمت‌الله ترکی در آخرین گزارش خود تعداد شرکت‌های منتقل شده را ۱۰۶ شرکت اعلام کرد و افزود که ۳۸ شرکت نیز تا پایان مردادماه منتقل خواهند شد.
 
این طرح انتقال زمانی در دولت مطرح شد که احمدی‌نژاد در اواخر فروردین‌ماه سال جاری از برنامه دولت برای کاهش جمعیت به دلیل آسیب‌هایی نظیر زلزله خبر داد. 

به دنبال ابلاغ این مصوبه و اعلام سازمان میراث فرهنگی مبنی‌بر انتقال کمتر از 1000 نفر از کارمندان این سازمان به خارج از تهران، برخی از کارمندان این سازمان مزبور در اعتراض به این انتقال در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
 
عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری پیش از این در اجلاس شورای معاونان و مدیران کل پارلمانی وزارتخانه‌ها اعلام کرده بود که طبق مصوبه دولت حدود ۲۵۰ هزار نفر در ادارات و سازمان‌های دولتی مشغول به کار هستند که با این احتساب، حدود ۱۰۰ 1000 نفر باید تا پایان مردادماه از تهران خارج شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین