کد خبر: ۱۰۶۱۷۳
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۹

القدس العربی: عقب‌نشینی آمریکا از عراق برای حمله به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شاید آمریکایی‌ها خود را برای جنگ تازه‌ای در خاورمیانه آمده می‌کنند تا از نتایج جنگ عراق فرار کنند. شاید هدفشان حمله به لبنان یا حمله نظامی به ایران است. 

عبدالباری عطوان در سرمقاله روزنامه القدس العربی، به عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی در عراق پرداخته و با انتخاب "عقب‌نشینی از عراق برای حمله به ایران" از حمله احتمالی آمریکا به ایران سخن گفته است.
 
وی در این یادداشت نوشته است: آمریکایی‌ها بدون این که با دست‌های‌شان علامت پیروزی را نشان دهند از عراق خارج شدند. آنها در تاریکی شب در حالی به سمت کویت حرکت کردند که دو هفته به پایان خروج‌شان از عراق زمان باقی مانده است. حتی گمان نمی‌کنم که هم‌پیمانان عراقی‌شان که شاهد خروج تانک‌ها و زرهی‌های آمریکایی از کشورشان بودند از این قصدشان خبر داشتند. آنها در حالی نیروهای خود را به 50 هزار نفر کاهش داده‌اند که عراقی‌ها از این موضوع ناخرسندند و از آینده سیاسی کشورشان بیمناکند.

عطوان در ادامه می‌نویسد: شاید آمریکایی‌ها نقشه دیگری دارند. شاید آمریکایی‌ها خود را برای جنگ تازه‌ای در خاورمیانه آمده می‌کنند تا از نتایج جنگ عراق فرار کنند. شاید هدف‌شان حمله به لبنان یا حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران یا تاسیسات زیربنایی آن یا هر دو باهم باشد. آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند هر گونه حمله‌ای به ایران یا حزب‌الله در لبنان باعث خواهد شد تا جهنمی برای‌شان خصوصا در منطقه به‌وجود بیاید.

سردبیر روزنامه القدس العربی سپس به خرید موشک‌های پاتریوت توسط کویت اشاره می‌کند و می‌نویسد: خرید یک میلیارد دلاری کویت هم‌زمان با خروج نیروهای آمریکایی از عراق تصادفی نیست. خصوصا که از آن طرف اعلام می‌شود، مذاکرات فلسطین‌یان و اسرائیلی‌ها نیز به‌زودی آغاز خواهد شد. 

آنها پیش‌بینی کرده‌اند که این مذاکرات یک سال طول بکشد و در این یک سال می‌توانند هم‌زمان ایران و لبنان را نابود کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین