کد خبر: ۱۰۶۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۶

هیأتی از کره‌جنوبی برای مذاکره درباره ایران عازم آمریکا می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیأتی از کره‌جنوبی برای مذاکره درباره ایران عازم آمریکا می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیأت کره‌جنوبی شامل معاون وزارت خارجه و مقام‌های بلندپایه مالی و بانکی این کشور با مقام‌های واشنگتن درباره تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را یزنی می‌کنند. 

کره‌جنوبی اعلام کرده است که برای مذاکره درباره همین موضوع، هیأتی را نیز به‌زودی به ایران خواهد فرستاد. 

سفر این هیأت کره‌جنوبی به آمریکا در حالی انجام می‌شود که هیأت بلندپایه وزارت خارجه ترکیه نیز به ریاست «فریدون سینیرلی‌اوغلو»، معاون این وزارتخانه برای گفت‌و گو درباره برنامه هسته‌ای ایران به واشنگتن سفر کرده است. 

پیش از این، هیأتی از وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تشریح دیدگاه‌های این کشور درباره تحریم‌های جدید علیه ایران از ترکیه دیدار کردند. 

بنا بر این گزارش، دولت ترکیه اعلام کرده است که به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، آنکارا از شرکت‌های ترک برای انجام معامله با ایران حمایت می‌کند. 

در همین راستا، وزیر انرژی ترکیه چند روز پیش اعلام کرده بود که با وجود تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، شرکت‌های ترکیه به فروش بنزین به ایران ادامه خواهند داد. 

«تانر ییلدیز» با بیان این‌که ترکیه تصمیم ندارد فروش بنزین به ایران را متوقف کند، گفته بود: «اگر اولویت بخش خصوصی (ترکیه) در فروش بنزین به ایران باشد، ما به این کشور کمک خواهیم کرد.» 

ترکیه به همراه برزیل به‌عنوان اعضای غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران رای منفی داده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین