کد خبر: ۱۰۶۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۷
اولیاء، عضو كمیسیون عمران مجلس:

با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها جریان قاچاق به کشور تشدید می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بی‌شک با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها جریان قاچاق در كشور تشدید خواهد شد و چنانچه ما خود را آماده نكنیم، با موج عظیمی از قاچاق در كشور موجه خواهیم شد.

طرح تحقیق و تفحص از وضعیت قاچاق کالا در کشور که توسط نماینده مردم یزد طراحی شده در فروردین ماه پس از طی مراحل مختلف و تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رای اکثریت نمایندگان در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

نماینده مردم یزد و صدوق در تشریح علت ارائه این طرح اظهار داشت: انتقاد تولید‌كنندگان و حتی بازرگانان رسمی كشور از رخنه كالاهای خارجی و عدم وجود قدرت رقابت تولید‌كنندگان و بازرگانان به علت قاچاق كالا، عرصه را بر تمام این اقشار تنگ كرده است.

این عضو كمیسیون عمران مجلس با اشاره به برخی اخبار مبنی بر قاچاق ارز و طلا یادآور شد: شنیدن چنین اخباری ما را نگران‌تر می‌كند به این علت که چرا چنین موضوعی باید از چشم مسوولین كشوری دور بماند؟ و مسئولین گمرك از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی كرده‌اند.

به گزارش دفتر این نماینده، نماینده یزد معتقد است میان دستگاهای مختلف مربوطه در ارتباط با قاچاق كالا، ناهماهنگی‌هایی وجود دارد كه ستاد مبارزه با قاچاق كالا نیز این موضوع را تایید كرده و معتقد است كه باید بازنگری‌هایی صورت گیرد.

علی اکبر اولیاء با بیان اینكه تقاضای تحقیق و تفحص از روند قاچاق كالا به این معنی نیست كه اقتصاد سالم و مبادلات متداول مرزی را مختل كند، گفت: بی‌شک با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها جریان قاچاق در كشور تشدید خواهد شد. چنانچه ما خود را آماده نكنیم، با موج عظیمی از قاچاق در كشور موجه خواهیم شد.

در جلسه سه شنبه کمیته تحقیق و تفحص پس از مطرح شدن استعفای آقای مرعشی از این سمت، با رای اعضاء مهندس علی‌اکبر اولیاء به عنوان رییس این کمیته انتخاب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین