کد خبر: ۱۰۶۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۶

‌شكايت از برخی بازجويان اوين نزد دادستان كل كشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمزه کرمی، يكی از متهمان و زندانيان حوادث بعد از انتخابات، نامه‌ای به حجت الاسلام‌و‌المسلمين محسنی‌اژه‌ای، دادستان كل كشور نوشته و در آن از رفتار بازجويان‌اش در بند 240 اوين که با او رفتارهای غيرانسانی و غيراخلاقی داشته‌اند شکایت کرده است.

به گزارش برخی سايت‌های خبری، کرمی در این نامه به فشار برای اخذ اعتراف به رابطه با نوامیس و خویشاوندان برخی از چهره‌های سياسی اشاره می‌کند.

کرمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ۱۶ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده بود که دادگاه تجدید‌نظر، 5سال از این حکم را کاهش داد. 

وی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴، فرماندار ورامین و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۰، مدیرکل سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بوده است.
 
وی در جریان انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، مسئول ستاد مطبوعات هاشمی رفسنجانی بود و در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، مدیریت وب‌سایت جمهوریت را بر عهده داشت.

به ادعای كرمی، از جمله فشارهای روحی عليه وی، تهدید به اعدام به خاطر همكاری با هاشمی رفسنجانی بوده است.

كرمی در اين نامه برای دادستان كل كشور نوشته است به خاطر حفظ آبروی خانوادگی‌اش، متن موردنظر بازجوها را در دادگاه خوانده كه بلافاصله از تلویزیون پخش شده است.

كرمی از محسنی‌اژه‌ای خواسته است تا دستور دهد گروه حقيقت‌ياب، ادعاهای وی را مورد بررسی قرار دهد و با متخلفان برخورد قضايی صورت گيرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
اقای کرمی زنده باشید جرات داشته باشید حقایق را بگویید به فکر کسانی باشید که در این زندان ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین