کد خبر: ۱۰۶۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳
عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اساتید بازنشسته به خارج می‌روند

قانون بازنشستگی اساتید تدوین می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب:‌ مقرر شده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قانونی برای بازنشستگی اساتید تهیه کند. 

علی عباسپور تهرانی‌فرد افزود: برخی اعضای هیأت علمی بازنشسته دانشگاه‌های ایران پس از بازنشستگی در دانشگاه‌های کشورهای دیگر جذب و مشغول به تدریس شده‌اند.

وی افزود: قابل قبول نیست که دانشگاه‌های ایران را از اساتیدی که از نظر علمی شایسته هستند محروم کنیم و این افراد شایسته به دانشگاه‌های کشورهای دیگر بروند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به گزارش مرکز پژوه‌شهای مجلس شورای اسلامی درباره بازنشستگی اساتید در خارج از کشور گفت: بازنشستگی در این کشورها به این صورت نیست که استاد از رده تحقیق و تدریس خارج شود بلکه از خدمات علمی وی همچنان استفاده می‌شود.

وی درباره الگوی "استاد افتخاری" که در برخی دانشگاه‌های دنیا درباره اعضای هیأت علمی بازنشسته به‌کار گرفته می‌شود، گفت: اساتید افتخاری با همان شرایط اساتیدی که مشغول به کار هستند به خدمت‌شان ادامه می‌دهند و از امکانات لازم برخوردار می‌شوند و دانشجویان می‌توانند از تجربیات‌شان استفاده کنند.

عباسپور از برنامه‌ریزی برای تهیه قانون بازنشستگی اساتید خبر داد و گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات با توجه به مسائل و قوانینی که در شرایط فعلی برای بازنشستگی اعضای هیأت علمی وجود دارد، قانونی را برای بازنشستگی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها تهیه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون جدید بازنشستگی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، هدف استفاده از تجربیات اساتید است در نگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بازنشستگی برای افرادی که برای پیشرفت علمی کشور تلاش می‌کنند معنا ندارد ضمن اینکه ممکن است برخی اعضای هیأت علمی که از نقطه نظر تدریس افراد ارزنده و ماهری هستند در بعد تحقیقات فعالیت چشمگیری نداشته باشند این افراد نیز از ذخایر علمی کشور هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین