کد خبر: ۱۰۶۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۹
امام جمعه ورامين:

دولت توجه بیشتری به دغدغه های مراجع و دلسوزان نماید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار آفتاب در ورامين ؛ حضرت آیت ا... محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه به تقوای الهی به تقواي الهي با بیان اهمیت ماه مبارک رمضان فرمودند : در این ماه شیاطین در زنجیر هستند و دررحمت الهی بر روی بندگانش باز است،میزبان این ماه خداوند است،اعمال مقبول و ادعیه مستجاب می شود،این ایام را قدر بدانید .

ایشان در ادامه شبهای قدر را مورد اشاره قرار داده و خاطر نشان ساختند: سعی نمایید بهره کافی از شبهای پرمنزلت قدر و شبهای ضربت خوردن مولای متقیان(ع) ببرید تا مورد غفران الهی در این ایام قرار گیرید،قرآن بخوانید که حجت کبری الهی است و سعادت بشر را در همه جهات تضمین می کند و راه خیر و سعادت انسان را می نمایاند،قرآن نور است و ما را به سوی حق هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ادامه خطبه اول را به بحث در مورد حفظ زبان اختصاص داده و افزودند:بان را اگر حفظ نکنید،اگر غیبت کنید،تهمت بزنید،دروغ و...سبب می شود دشمنی و جدایی بوجود آید و این همان است که دشمن تلاش دارد،همه موظفند در حفظ زبان خود و مراقبت از تفرقه افکنی دشمن،بیدار باشید،آگاه باشید،برخی سعی دارند رشته وحدت را پاره کنند لکن نمی توانند،وحدت بین تمام طبقات مردم و بین مسئولین باید باشد،در سایه وحدت است که انسان به سعادت می رسد،همه به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نگردید،به یاد آورید روزی را که در این کشور امریکائیها برای ما تصمیم می گرفتند،شاه از خود قدرتی نداشت،اختیاری نداشت،امروز این حکومت اسلامی لطف پروردگار است در حفظ آن بکوشید.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در خطبه دوم نیز پس از دعوت به تقوا و ورع با اشاره به ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) ایشان را مظلوم خوانده و تصریح نمودند:ایشان با سکوت خود اسلام را حفظ نمودند،گاه سکوت بهترین کاری است که می توان کرد،گاه نیز باید فریاد برآورد ،جنگید و از حق دفاع نمود .

امام جمعه ورامين سپس بحران بوجود آمده در اثر سیل پاکستان را بحرانی برای تمام جهان اسلام دانسته و تشریح نمودند: این سیل تلفات زیادی داشته است،افراد زیادی را از شهر و کاشانه خود آواره نموده است،و در این بین وظیفه هر مسلمانیست که در حد توان به برادر دینی خود کمک نماید،حال این افراد خسارت دیده در مملکت خارج باشند یا داخل،بدانید خداوند پاداش خواهد داد.

حضرت آیت ا... محمودی گلپایگانی در پایان با اشاره به سالروز شهادت شهید رجایی و هفته دولت خاطر نشان ساختند : این دو شهید بزرگوار خدمات ارزنده ای داشتند،از مسئولین به دلیل ادامه راه این دو شهید تشکر می کنم،دولت خدمتگزار باید بداند اگر مراجع عظام تقلید و دلسوزان نسبت به مسئله ای انتقاد دارند جادارد به دغدغه ها توجه بیشتری نماید تا وحدت جامعه و پیوند دولت و ملت آسیب نبیند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین