کد خبر: ۱۰۶۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴

شورای‌عالی انقلاب ‌فرهنگی باید در مورد عزل روسای دانشگاه‌ها پاسخ‌گو باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همان طور که شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تأیید حکم ریاست یک رئیس دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کند باید در مورد عزل یک رئیس دانشگاه نیز از وزیر توضیح بخواهد و در مقاومت كند، اما این عملکرد را در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نداریم.

رئیس كمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه از وزیر علوم انتظار داریم نسبت به تغییر روسای دانشگاه‌ها با دقت بیشتری كاركند و در تغییر‌ها به مسائل علمی توجه كند، گفت: اگر عزل روسای دانشگاه‌ها بدون دلیل صورت گیرد انتظار می‌رود که شورای عالی انقلاب فرهنگی مقاومت کند اما این عملکرد را در شورای عالی انقلاب فرهنگی نداریم.

علی عباسپور تهرانی‌فرد، با تاكید بر اینكه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تعیین روسای دانشگاهها با دقت نظر عمل نمی کند، افزود:همان طور که شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تأیید حکم ریاست یک رئیس دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کند باید در مورد عزل یک رئیس دانشگاه نیز از وزیر توضیح بخواهد و اگر عزل روسای دانشگاهها بدون دلیل صورت گیرد انتظار می‌رود که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مقاومت کند اما این عملکرد را در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نداریم.

وی افزود: از وزیر علوم انظار داریم نسبت به تغییر روسای دانشگاه‌ها با دقت بیشتری كاركند و در تغییرها به مسائل علمی توجه كند.

رئیس كمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از غیبت‌های مكرر وزیر علوم در جلسات كمیسون آموزش مجلس شورای اسلامی، افزود: ما می‌خواهیم در یک جو تعاملی و طی گفت‌و گویی صمیمی با وزیر علوم موضوعات را دنبال کند اما دو بار متوالی است که وزیر در جلسات از قبل هماهنگ شده کمیسیون حاضر نمی‌شود.

وی تاكید كرد كه غیبت‌های وزیر علوم در این كمیسیون از نظر ما موجه نیست.

بازنشستگی اساتید و تغییر رؤسای دانشگاه‌ها از موضوعاتی بودند که مقرر بود سه‌شنبه 2 شهریور ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار گیرند اما وزیر علوم حضور خود در جلسه مربوطه را لغو کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین