کد خبر: ۱۰۶۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸

امن‌ترين نقطه جهان برای دسترسی به اينترنت كجاست؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شانس اینكه به هنگام آنلاین بودن مورد حمله قرار بگیرید بدون توجه به اینكه در كدام نقطه جهان باشید، به طور متوسط یک در 73 است اما بر اساس اطلاعات جدید، برخی از مناطق مانند آمریكای شمالی و اروپا خطرناک‌تر از سایرین بوده در حالی كه تركیه و روسیه خطرناک‌ترین كشورهای اینترنتی جهان شناخته شدند.

شركت AVG به ردیابی داده‌ها از آخرین هفته ماه ژوییه 2010 در بیش از 100 میلیون دستگاه رایانه در 144 كشور مختلف جهان پرداخته و دریافته كه به طور متوسط از هر 10كاربر یكی در تركیه آلوده می‌شود و به‌دنبال آن روسیه قرار دارد كه شانس آلودگی به آن یک در 15 است.

پس از این دو كشور ارمنستان با یک در 23، آذربایجان یک در 24، بنگلادش، ویتنام و لائوس یک در 41 و آمریكا و پاكستان هر یک با شانس یک در 48 قرار دارند.

در حالی كه انگلیس (یک در 63)، استرالیا یک در 75) و آلمان (یک در 83 ) همگی بهتر ظاهر شدند.

اما امن‌ترین نقطه جهان برای آنلاین شدن كجاست؟ جایی كه اینترنت پرسرعت نایاب است. سیرالئون با آلوده شدن یک در 696 كاربر، كمترین شمار حمله را داشته و به دنبال آن نیجریه با یک در 442 قرار دارد.

البته طبق گزارش AVG، ژاپن با دسترسی به پهنای باند و اینترنت از نظر فنی مطمئن‌ترین نقطه جهان برای آنلاین شدن است كه در آن شانس حمله به كاربران یک در 403 است و كانون‌های امن‌تر دیگر برای گردش در وب شامل تایوان با شانس یک در 248، آرژانتین با یک در 241 و فرانسه یک در 224 هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین