کد خبر: ۱۰۷۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۱
همه چیز درباره شایعات مربوط به آیت‌الله بهجت

شیخ علی بهجت، شایعه دیدن قاتل امام زمان(عج) را تکذیب کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام و‌المسلمین شیخ علی بهجت فرزند آیت‌الله بهجت علت انجام این مصاحبه را اتمام حجت برای کسانی دانست که جواب شایعات را نمی‌دانند و هم چنین تاکید کرد که کسانی که دست به چنین سخنانی می‌زنند اگر دست برندارند، برای مردم پشت پرده این نسبت‌های خلاف را خواهم گفت. 

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی بهجت در گفت‌و‌گو با جهان‌نیوز گفت: در زمان آیت‌الله بهجت شایعاتی نسبت به ایشان روا شده است که ناحق بوده و ایشان همیشه توصیه می‌کردند که به این شایعات جواب ندهم.

وی تصریح کرد: کسانی هستند که در ظاهر به ایشان تواضع می‌کنند ولی در باطن بزرگترین خنجرها را به ایشان می‌زنند که من می دانم این‌ها چه کسانی هستند.

وی در تکذیب اولین شایعه ابراز داشت: عده‌ای با ظرافت خاصی، روز جمعه‌ای را در تقویم مشخص کرده‌اند و آن روز در سال 1414 را روز ظهور امام زمان مشخص کرده‌اند. این افراد اول این مطلب را از قول آقای بهجت نقل و به ایشان منسوب کردند و بعد با تقویم ثابت کردند این تاریخ در روز جمعه قرار داشته و مخاطب هم این مطلب را به‌راحتی باور می‌کرد.

وی ادامه داد: شایعه دیگری که منتسب به ایشان کرده بودند، این بود که ایشان گفته است در کرمان بناست زلزله‌ای رخ دهد که در پی انتشار این شایعه تماس‌های مکرری گرفته می شد برای اطلاع‌یابی از صحت این خبر.

وی افزود: این افراد در ساختن شایعات به اینجا هم بسنده نکردند و در ادامه گفتند که آقای بهجت رفتن به خیابان صفاییه را حرام اعلام کرده است. یک وقتی ایشان بعد از نماز با جوانی مواجه شدند و آن جوان گفت که آقا شما چرا رفتن به این خیابان را حرام اعلام کرده اید؟ آیت‌الله بهجت گفتند که من این را گفته‌ام؟ آن جوان گفت از قول شما گفته‌اند که در آن خیابان مغازه‌هایی وجود دارد که ویترین‌های جالبی ندارد.

وی ادامه داد: آیت‌الله بهجت در جواب این شخص گفت که حالا اگر همین مغازه‌ها در خیابان‌های دیگری وجود داشته باشد چه؟ باز هم رفتن به آن خیابان‌ها حرام است؟ این در صورتی است که منزل آیت‌الله بهجت در همین خیابان صفائیه قرار دارد.

شیخ علی بهجت شایعه دیدن قاتل امام زمان(عج) و بیهوش شدن موقع گرفتن وضو را نیز تکذیب کرد.

وی افزود: بازهم شایعات را بردند بالا و به بحث‌های مالی رساندند و گفتند که آقای بهجت این قدر از وجوهات مردمی دریافت کرده است وقتی ما حساب کردیم در 15سال مرجعیت ایشان حتی نصف این مال را هم به ایشان به عنوان وجوهات از سوی مردم نداده‌اند.

وی شایعه‌ای که ایشان در نظرات فقهی‌شان است که باید در عصر غیبت خمس را در زیر خاک پنهان کرد تا خود امام زمان تشریف بیاورد را رد کرد و اظهار داشت: ایشان معتقد بودند که در زمان غیبت کار مسلمانان نباید لنگ بماند و اصل ولایت فقیه را قبول داشتند.

وی شایعه تعطیلی دفتر آیت‌الله بهجت را نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری تکذیب کرد و افزود عده‌ای با پخش این شایعه قصد ضربه زدن به ایشان را داشتند و مقام معظم رهبری نیز در این حادثه مظلوم واقع شد.

وی در پاسخ به این سئوال که می گویند ایشان دیانت را از سیاست جدا می‌دانست صحیح است یا خیر؟ اظهار داشت: ایشان در سیاست کاملا صاحب‌نظر بود و نظرات را خود را هم اعلام می‌کرد، ولی به اهلش نه به رسانه‌ها و تلوزیون که به هیچ کاری نیاید.

وی ادامه داد: این که می گویند ایشان در انتخابات شرکت نمی‌کرد نادرست است. آیت‌الله بهجت شرکت نکردن در انتخابات را حرام می‌دانست. ولی ازآنجایی که از دوربین‌ها فراری بود لذا در انظار عمومی رای نمی‌داد.

وی بحث موت اختیاری را از آنجایی مورد تایید قرار داد که امام خمینی نقل کرده‌اند و افزود عارفی بود که می‌گفت که من 25 مقام از ایشان می‌شناسم که عهد کردم که به کسی نگویم.

وی کراماتی نظیر طی‌الارض و چشم بصیرت ایشان را نیز تایید کرد و افزود علاوه‌بر اینها دیدارهایی هم ایشان با امام زمان داشته‌اند که متاسفانه عده‌ای از صحت این رویدادها سوء‌استفاده کردند.

وی شایعه نماز خواندن پشت سر امام زمان را بی‌اطلاع دانست و ابراز کرد در تاریخ بودند کسانی که پشت سر امام زمان نماز خواندن ولی حداقل بنده اطلاع ندارم که ایشان نماز خوانده‌اند یانه؟

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آیت‌الله بهجت در مورد محمود احمدی‌نژاد و یا شخصیت‌های دیگر کشور اظهارنظری کرده بودند، گفت: ایشان به هیچ عنوان در مورد اشخاص اظهارنظر نمی‌کرد.

وی شایعات دیگری نظیر معتقد بودن ایشان به قمه‌زنی و رد نظریه ولایت فقیه و دیدن قاتل امام زمان هنگام وضو و بیهوش شدندش را نیز تکذیب کرد.

وی ابراز داشت: در نقل و قول این شایعه‌ای که گفته شده است آیت‌الله بهجت از یکی از دوستانش در مورد ظهور می پرسد و او می گوید که امام زمان فرموده پیرمردها هم امید داشته باشند مقداری اشتباه صورت گرفته شده است و ایشان از کسی این سئوال را نپرسیده بلکه درستش این است که آیت‌الله ناصری از آیت‌الله بهجت پرسیده آیا بشارتی از ظهور دارید که ایشان می‌گوید کسی بعد از نماز آمد کنار محراب و گفت امام زمان گفته است پیرمردتر از تو و آیت‌الله بهجت هم امید داشته باشند که ظهور را درک خواهند کرد.

دفتر آیت‌الله بهجت تاکید می کند که این شایعه متاسفانه این طور نبوده که آیت‌الله بهجت قصد انتشارش را داشته باشد و بعد از شنیدن این خبر هم ایشان بسیار ناراحت می‌شوند و می‌گویند که اگر می‌خواستم که کسی بداند می‌گفتم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۲
1
8
انسان وارسته بودند.خدا بیامرزدشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۲
2
5
خدا رحمتت کنه . کجايي ببيني که چه بلايي سر مردم اوردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
0
8
انسانی بسیارعالی ونمونه درجهان اسلام واینکه سرشت پاکی داشتن .خدابیامرزدشون
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین