کد خبر: ۱۰۷۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی‌ارشد از فردا آغاز می‌شود

ثبت‌نام بدون کدرهگیری امکان‌پذیر نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ثبت‌نام پذیرفته‌‌شدگان نهایی ‌135 کد رشته‌ امتحانی‌ کنکور کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های کشور از فردا آغاز می‌شود و پذیرفته‌شدگان می‌توانند در یکی از روزهای‌ شنبه، یکشنبه و دو‌شنبه 13 تا 15 شهریور برای ‌ثبت ‌نام‌ به ‌دانشگاه‌ها و موسسات‌آموزش‌عالی‌ مراجعه کنند. 

ثبت‌نام‌ از پذیرفته‌ شدگان‌ رشته‌های‌ مختلف‌ تحصیلی‌ بر اساس برنامه زمانی دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد و عدم مراجعه پذیرفته‌‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

در گزینش هر یک از رشته‌ها، حد نصاب نمره علمی لازم تعیین شده ملاک عمل قرار گرفته است. ضمناً با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، 20 درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده و گزینش بر اساس آن انجام گرفته است.

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان از اوایل مهرماه قابل دسترسی خواهد بود.

باتوجه به مصوبه شماره 80 در تاریخ 14 اردیبهشت سال 89 شورای مرکزی بورس وزارت علوم، مقرر شده است تعدادی بورس به دانشجویان دوره کارشناسی‌ارشد در کشورهای روسیه و بلاروس در رشته‌های نفت و گاز، حمل و نقل، کشتی‌سازی، راه آهن، هوا‌فضا، بیابان زدایی و هواشناسی، زیست فناوری و ژنتیک اعطا شود از این رو 10 نفر اول قبول شدگان کارشناسی ارشد سال 1389 رشته‌های مذکور می‌توانند به سامانه رزومه وزارت علوم مراجعه کرده و نسبت به تکمیل تقاضانامه و مدارک لازم اقدام کنند.

حضور شخص پذیرفته شده جهت ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد.

بر اساس ابلاغ سازمان سنجش از ثبت نام پذیرفته‌شدگانی که دارای مغایرت معدل هستند ممانعت به عمل می‌آید و در صورت لزوم از طریق سایت سازمان در بخش پاسخ‌گویی اینترنتی اقدام کنند. 

همچنین از پذیرفته‌شدگانی ‌که‌ حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه جاری فارغ‌التحصیل‌ نشوند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان‌طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش زمان ثبت نام پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1389 دانشگاه‌های الزهراء، ارومیه و ملایر به صورت جداگانه اعلام شده است.

پذیرفته‌شدگان دانشگاه الزهرا می‌توانند در روز سه‌شنبه 23 شهریورماه برای ثبت‌نام مراجعه کنند. 

همچنین ثبت‌نام اینترنتی دانشگاه ارومیه از روز دوشنبه 15 شهریور تا چهارشنبه 17 شهریور و ثبت‌نام به صورت حضوری (جهت تشکیل پرونده و تحویل مدارک و انتخاب واحد) برای دانشکده‌های علوم پایه، دامپزشکی، اقتصاد و منابع طبیعی، فنی و مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، کشاورزی و مرکز آموزش‌های نیمه حضوری دانشگاه ارومیه از 22 تا 24 شهریور انجام می‌گیرد.
 
ثبت‌نام بدون کدرهگیری که از طریق اینترنت دریافت شده باشد امکان‌پذیر نیست.

ثبت نام کلیه پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد سال 89 در دانشگاه ملایر شنبه 13 شهریور انجام می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین