کد خبر: ۱۰۷۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵

هیلاری کلینتون: مذاکرات صلح ارتباطی با مسأله هسته‌ای ایران ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر خارجه آمریکا این نظر که مذاکرات صلح خاورمیانه مقدمه‌ای برای حمله نظامی به ایران است را رد کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «هیلاری کلینتون» یک روز پس از آغاز گفت‌وگوهای مستقیم بین تل‌آویو و حکومت خودگردان فلسطینی در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل، گفت‌ که مذاکرات صلح ارتباطی با مسئله هسته‌ای ایران ندارد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر این‌که آیا مذاکرات جاری با هدف جلب حمایت کشورهای عرب از حمله نظامی احتمالی علیه ایران برگزار می‌شود، به صراحت گفت که این مذاکرات ارتباطی با موضوع ایران ندارد. 

وی همچنین گفت که «طرح صلح اعراب» که عربستان سعودی و اردن آن را به پیش می‌برند، بیانگر این طرز فکر رهبران عرب است که مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها باید حل و فصل شود و چنین تحولی برای تمامی منطقه سودمند خواهد بود. 

این در حالی است که «اسماعیل هنیه»، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرده است که مذاکرات حکومت خودگردان فلسطین با رژیم‌صهیونیستی هیچ پشتوانه ملی ندارد و به دستور مستقیم آمریکا برگزار می‌شود. 

وی چهارشنبه گذشته در مراسم افطار دسته جمعی با شخصیت‌های برجسته و معتمد غزه که توسط دولت منتخب فلسطین برگزار شد، تاکید کرد که در همین جا و به نمایندگی از تمامی اقشار ملت شریف فلسطین اعلام می‌کنیم که مذاکرات مستقیم هیچ پشتوانه ملی ندارد. 

این مقام فلسطینی با تاکید بر این‌که این مذاکرات تحت فشار و اجبار طرف آمریکایی برگزار می‌شود، گفت که این مذاکرات از قبل شکست خورده است و به نفع ملت فلسطین نبوده، بلکه منافع طرف صهیونیستی را تامین می‌کند. 

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین ادامه داد که با این مذاکرات مخالف هستیم و آن‌را طرحی شکست خورده می‌دانیم؛ نمی‌خواهیم بار دیگر فریب این طرف‌ها را خورده و از یک سوراخ دو بار گزیده شویم؛ ملت فلسطین در همه پیمان‌ها و توافق‌نامه‌ها اعم از کنفرانس مادرید، اسلو، وای ریور و دیگر توافق‌نامه‌ها ضربه خورده است و مذاکرات مستقیم نیز قرار است بر اساس شروط ظالمانه طرف صهیونیستی برگزار شود و به همین دلیل از آن حمایت نمی‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین