کد خبر: ۱۰۷۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۲

فارس: کيف اسناد محرمانه در صندوق عقب رولز رويس شاه پس از ۳۰ سال، کشف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدير مجموعه تاريخی نياوران از کشف يک کيف حاوی اسناد محرمانه متعلق به شاه مخلوع در صندوق عقب خودروی رولز رويس وی خبر داد.

عليرضا مقيمی در گفت‌وگو با فارس درباره کشف کيف شاه مخلوع در صندوق عقب خودروی شخصی وی گفت: صندوق عقب خودروی "رولز رويس" شاه مخلوع که در انبار مجموعه نگه‌داری می‌شد پس از گذشت بيش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی به تازگی باز شده است که يک کيف چرمی متعلق به محمدرضا پهلوی ايران در آن وجود دارد.

وی درباره محتويات اين کيف اظهار داشت: بخشی از اسناد اداری و اسناد متعلق به جنگ جهانی دوم در کيف موجود است. نامه‌‌ای از وزير امور خارجه به شاه و پوشه متعلق به وزير امور خارجه نيز بخشی از محتويات داخل کيف است.

به گفته مدير مجموعه تاريخی نياوران، کيف چرمی قهوه‌ای شاه مخلوع در همان سال ۵۷ در جريان انقلاب شکوهمند ايران، در صندوق عقب خودروی رولز رويس شاه قرار گرفته شده است.

مقيمی ادامه داد: از اين خودرو در دنيا تنها ۲ نمونه وجود دارد.

وی درباره نحوه چگونگی کشف اين کيف گفت: اين کيف زمانی کشف شد که قرار شد مجموعه نياوران به مناسبت عيد فطر امسال نمايشگاهی از خودروهای دربار برپا کند. در اين نمايشگاه که قرار است ۴ خودرو و ۸ موتور سيکلت به نمايش گذاشته شود، خودروی رولز رويس شاه مخلوع نيز به نمايش گذاشته می‌شود.

مدير مجموعه تاريخی نياوران تأکيد کرد: خودروی شاه مخلوع برای نخستين بار است که به نمايش گذاشته می‌شود و طی اين سال‌ها سوئيچ اين خودرو موجود نبوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین