کد خبر: ۱۰۷۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵

نصیری: تغییرات صورت گرفته در لایحه برنامه پنجم بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبری است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه احمدی‌نژاد به تغییرات مجلس در لایحه برنامه پنجم اعتراض دارد، گفت: ایشان برخی از این تغییرات را دارای بار مالی دانسته و نسبت به حذف برخی مواد نیز اعتراض داشته است.

سعدالله نصیری، در ارتباط با جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق و تقاضای استرداد لایحه برنامه پنجم که از سوی محمود احمدی‌نژاد مطرح شده است، گفت: روز گذشته آقایان عبداللهی، ابوترابی و فدایی اعضای کمیسیون تلفیق با رئیس‌جمهور جلسه‌ای داشتند. 

وی افزود: پس از نامه‌ای که احمدی‌نژاد خطاب به هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق نوشته و تقاضای استرداد لایحه برنامه پنجم را ارائه داده است، در کمیسیون تلفیق جلسه‌ای در این رابطه برگزار شد. در این جلسه اعلام شد که رئیس‌جمهور مصوباتی که توسط کمیسیون تلفیق به لایحه برنامه پنجم افزوده شده را دارای بار مالی دانسته و همچنین به برخی مواد حذف شده از سوی کمیسیون تلفیق نیز اعتراض کرده است.

نصیری با بیان اینکه استدلال‌های اعضای کمیسیون تلفیق برای احمدی‌نژاد تشریح شده است، گفت: اعضای کمیسیون تاکید داشتند که این تغییرات لازم بوده و براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری صورت گرفته است. چرا که شاخص‌هایی در لایحه برنامه پنجم وجود نداشت. از این رو کمیسیون تلفیق بر اساس سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر شاخص رشد اقتصادی 8 درصدی، این شاخص را در برنامه پنجم گنجاند.

این عضو کمیسیون تلفیق یادآورشد: برخی موارد تغییر یافته در لایحه برنامه پنجم، پیش از این توسط پیشنهادهایی که از سوی کمیسیون‌های تخصصی ارائه شده بود، تغییر یافته که این کار مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس بوده است.

این عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس، با یادآوری اینکه هدف نمایندگان تکمیل و اصلاح لایحه برنامه پنجم در راستای اجرایی نمودن فرمایشات رهبری است، ادامه داد: در جریان بررسی لایحه برنامه پنجم، آقای باهنر رئیس کمیسیون تلفیق همواره تاکید داشت که پیشنهادات نمایندگان به گونه‌ای نباشد که از تاکیدات رهبری عبور شود.

نصیری با اشاره به اینکه در تمام جلسات کمیسیون تلفیق نمایندگان هیات دولت حضور داشتند و امضای آنها پای مصوبات کمیسیون تلفیق است، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که دولت در جریان تغییرات صورت گرفته در برنامه پنجم بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر منتظر نظر نهایی هیات وزیران در مورد استرداد و یا عدم استرداد لایحه برنامه پنجم هستیم. اگر نظر دولت به شکل مکتوب به کمیسیون تلفیق داده شود، در کمیسیون در ارتباط با آن بحث می‌شود. چنانچه خواسته‌های دولت قابل توجه و اصلاح باشد، کار با حضور نمایندگان دولت ادامه پیدا خواهد کرد.

این عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات از عدم برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق تا روز سه یا چهارشنبه خبر داد و گفت: بنا شد تا اعلام نظر نهایی هیات وزیران در ارتباط با استرداد و یا عدم استرداد لایحه برنامه پنجم انتظار بکشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین