کد خبر: ۱۰۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱

استقبال از رمان «گذرگاه» جاستين كرونين

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رمان «گذرگاه» نوشته‌ی «جاستین كرونین» علاوه بر درآمد كنونی‌اش، پیش از ورود به كتاب‌فروشی‌ها، ‌بیش از 5 میلیون دلار فروش داشت و حق امتیاز ترجمه‌ی آن به 28 كشور دنیا نیز فروخته شده است.

«ریدلی اسكات»، تهیه‌كننده‌ی فیلم‌های موفق و پرفروشی همچون «گلادیاتور» و «رابین هود» - حق اقتباس سینمایی از این اثر را به تازگی از كرونین خریداری كرده است.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی اكسپرس، طبق بررسی‌ها و همچنین با مشاهده‌ی میزان فروش «گذرگاه»، این رمان با ذائقه‌ی دوستداران آثار داستانی همسوست.

«گذرگاه» داستان 10 سال آینده را روایت می‌كند كه در آن زمان، ارتش ایالات متحده‌ی آمریكا با تزریق نوعی ویروس ناشناخته به محكومان به مرگ در زندان‌ها، آن‌ها را موش آزمایشگاهی خود قرار می‌دهد.

این ویروس‌ یک قدرت بالقوه برای درمان سربازان صدمه‌دیده در جنگ است و پس از ورود به بدن افراد، آن‌ها را به موجوداتی فوق بشری و خون‌آشام تبدیل می‌كند كه این موجودات پس از آن، آمریكا را به كشوری فاجعه‌زده و مصیبت‌بار تبدیل می‌كنند.

پس از گذشت یک قرن از شیوع ویروس، از میان افراد مبتلا به این ویروس یا به عبارتی خون‌آشام، تنها 100 نفر توانستند نجات یابند. آن‌ها تحت شرایط سختی زندگی می‌كنند و برای انجام هرگونه فعالیت غیرقانونی به مرگ تهدید شده‌اند.

كرونین رمان «گذرگاه» را اولین قسمت از سه‌گانه‌اش خوانده و قصد دارد نسخه‌ی دیگر از آن را با داستان و محتوایی متفاوت به نگارش درآورد.

او علاوه بر نویسندگی، استاد نویسندگی خلاق در دانشگاه رایس واقع در تگزاس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین