کد خبر: ۱۰۷۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۰
در جمع روحانیون

صدوقی: روحانیت نباید وابسته باشد و خود را وامدار جریان یا شخصی قرار دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مقام معظم رهبری در استان یزد با اشاره به اینکه جامعه شیعی به‌ویژه ایران اسلامی امروز مورد هجمه‌های فراوان دشمنان اسلام و قران قرار گرفته، گفت: جایگاه والای علمی و منطقی اسلام و مکتب تشیع مهمترین عامل این هجمه‌هاست و خوشبختانه امروز منطق قوی اسلام باعث شده است که اسلام با وجود همه این هجمه‌ها مسیر تعالی و گسترش و نفوذ خود را در جوامع پیدا و با سرعت در این مسیر حرکت کند. 

حجت الاسلام و المسلمین صدوقی در همایش بسیج روحانیان که در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان یزد برگزار شد به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و روحانیت را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن مهم برشمرد. 

وی افزود: بدون شک روحانیان به‌عنوان مبلغان جامعه در این عرصه نقشی مهم و اساسی دارند. 

امام جمعه یزد شناخت قوی مخاطب و درک عمیق از جامعه را مهمترین وظیفه روحانیت برای آگاهی بخشی جامعه در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت در کار فرهنگی و تبلیغاتی نباید منتظر نتیجه‌گیری سریع بود بلکه کار فرهنگی تاثیر خود را در دراز مدت نمایان می‌کند و خدای ناکرده نباید این موضوع ما را از وظیفه مهم خود غافل کند. 

نماینده ولی فقیه در استان صداقت، حلم و بردباری و تقوی را از مهمترین ویژگی‌های روحانیت برشمرد و بااشاره به نقش الگویی روحانیت در جامعه گفت: این نقش الگویی تاثیر زیادی در پذیرش مباحث تبلیغی آنان در جامعه دارد و این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

حجت الاسلام صدوقی تربیت مبلغان فرهیخته، عالم و متبحر را در جهت ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی مهم خواند و گفت: روحانیت نباید وابسته باشد و خود را وامدار جریانی یا شخصی قراردهد بلکه مبلغ باید مستقل باشد و در این راستا و از روی اخلاص انجام وظیفه کند. 

امام جمعه یزد ضرورت درک شرایط کشور و نظام را خاطرنشان و بر تداوم راه امام ره و پیروی از ولایت فقیه و تداوم راه شهیدان گرانقدر و حفظ و حراست از ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا اسلام و دستاوردهای انقلاب را به بهترین وجه به جهانیان معرفی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین