کد خبر: ۱۰۷۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۵
در حاشيه برنامه انجمن اسلامی پزشكان، در جمع خبرنگاران

معاون رئيس‌جمهوری: يارانه‌ها هر 2 ماه يک‌بار پرداخت می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون پارلمانی رئيس‌جمهوری گفت: روش صحيح اجرای طرح هدفمندسازی يارانه‌ها واريز مبالغ و شارژ به‌صورت هر2 ماه يک‌بار خواهد بود. 

ميرتاج‌الدينی در حاشيه برنامه انجمن اسلامی پزشكان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ زمان هدفمندسازی يارانه هيچ‌تغييری در روند اجرای آن صورت نپذيرفته و طبق قانون هدفمندسازی‌ها براساس اطلاع‌رسانی دولت همچنان طبق روال قانونی تعيين شده گذشته، اجرا می‌شود. 

به گزارش فارس وی افزود: رئيس كميسيون ويژه اقتصادی در مجلس برداشتی با اين مضمون داشت كه پس از پرداخت يارانه‌ها طرح هدفمندسازی پس از 2 ماه بعد از پرداخت يارانه آغاز می‌شود كه اين برداشت صحيح نيست بلكه يارانه‌ها به صورت هر 2 ماه يک‌بار پرداخت می‌شود. 

میرتاج‌الدينی گفت: اين تلقی كه دولت 2 ماه زودتر از اجرای هدفمندسازی يارانه‌ها مبالغ را به حساب مردم واريز می‌كند صحيح نيست بلكه شارژ يارانه‌ها به‌صورت هر 2 ماه يک‌بار صورت می‌پذيرد. 
 
دولت قانون هدفمندی را از اول مهر اجرا کند؛ تاخیر شوک را تشدید می‌کند 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به شوک اقتصادی ناشی از تاخیر در اجرای هدفمندی یارانه‌ها، گفت: در صورت عدم اجرای این قانون از ابتدای مهرماه مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده کرده و این اقدام دولت را به صورت جدی پیگیری می‌کند. 

حسن غفوری‌فرد در گفت‌و گو مهر درباره عدم پرداخت یارانه نقدی به حساب ایرانیان تاکنون و روند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: مجلس در این زمینه گلایه شدیدی از دولت دارد و دولت نیز تاکنون اقدام جالبی در زمینه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه دولت از ابتدای سال اظهارات متعدد و مختلفی را مبنی‌بر اینکه 3 ماهه اول، 3 ماهه دوم و یا 3 ماهه سوم سال این قانون را اجرا می‌کنیم داشته است، افزود: دولت مکررا اجرای این قانون را به تعویق انداخته و اجرای هدفمندی یارانه‌ها در مدت زمان فشرده و کوتاه تا پایان سال موجب می‌شود شوک اقتصادی شدیدی به کشور وارد شود.

وی معتقد است با توجه به برنامه در آمد 20 میلیارد دلادی دولت از این قانون در ماه‌های باقیمانده سال احتمال دارد این شوک اقتصادی غیر قابل کنترل باشد، بنابراین دولت باید از مهرماه این قانون را در کشور اجرا کند.

غفوری‌فرد تاکید کرد: در صورت عدم اجرای این قانون از مهر‌ماه مجلس با استفاده از ابزارهای نظارتی خود این اقدام قانون را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

نماینده تهران در مجلس در بیان اینکه ابزارهای نظارتی مجلس برای این اقدام چیست گفت: مجلس با تذکر، سئوال و استیضاح اجرایی نشدن قوانین را پیگیری می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین