کد خبر: ۱۰۷۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳

اوباما: قصد آتش‌زدن قرآن مغایر با ارزش‌های آمریکائیان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، تصمیم کشیش کلیسایی در این کشور، برای آتش زدن نسخه‌ای از قرآن در روز حملات تروریستی یازدهم سپتامبر، را برخلاف ارزش‌های آمریکائیان خواند. 

اوباما گفت: این اقدام، مخرب، خطرناک و کمک به القاعده برای به خدمت گرفتن افراد بیشتری است.
 
همچنین"سارا پیلین" فرماندار سابق آلاسکا نیز نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد. 

اخیرا کشیش "تری جونز" در ایالت فلوریدا آمریکا در موضعی توهین‌آمیز اعلام کرد که در سال‌روز حادثه 11 سپتامبر قرآن را آتش خواهد زد. 

روز گذشته دویچه‌وله اعلام کرد: در پی اعتراضات گسترده جهانی و هشدار درباره عواقب هرگونه بی‌حرمتی به قرآن کریم، تری جونز سرپرست کلیسای فلوریدا اعلام کرد این کلیسا از تصمیم خود برای سوزاندن قرآن در روز 11 سپتامبر منصرف شده است. 

وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفت که اهانت به قرآن با واکنش مسلمانان و پیروان دیگر ادیان مواجه خواهد شد.
 
وی با انتقاد شدید از اقدام نفرت انگیز کشیش امریکایی در اهانت به قرآن کریم گفت: این اقدام با واکنش مسلمانان سراسر جهان و واکنش پیروان سایر ادیان الهی مواجه خواهد شد. 

منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنج شنبه در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران طراحی‌های انجام شده از سوی برخی افراد و مبلغان در خصوص قرآن کریم را اقدامی شنیع و برعلیه اعتقادات مسلمانان جهان دانست که به‌صورت غیرمنطقی و با تکیه بر جزم‌اندیشی و افراط گرایی خواهان تحمیل نظرات خود به دیگران می‌باشند. در جایی که اسلام همگی را دعوت به نوع‌دوستی، مهرورزی، صلح و عدالت بر پایه منطق و تعامل و گفت‌و گو می‌کند.

اتحادیه اروپا، کلیسای واتیکان، رهبران کشورهای گوناگون اسلامی و غیر اسلامی و مراجع مذهبی قصد این طرح کشیش کلیسای کوچک در فلوریدا را محکوم کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین