کد خبر: ۱۰۷۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
معاونت پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش:

كتاب درسی "ترییت سیاسی" برای دانش‌آموزان تالیف می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جریان سیاسی و احزاب گروه‌ها و تحلیل سیاسی، فرقه شناسی شامل وهابیت، بهائیت، شیطان پرستی، ولایت فقیه، مهدویت، ناتوی فرهنگی و... از مواد درسی است كه در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.
 
معاونت پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش قصد دارد، با تالیف كتاب درسی به آموزش «تربیت سیاسی» در مدارس راهنمایی و دبیرستان بپردازد.

این درس با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم، بینش‌ها، دانش‌ها و مهارت‌ها و مسائل سیاسی در طول تحصیل از سوی معاونت پرورشی پیشنهاد شده است و به تایید شورای‌عالی آموزش وپرورش رسیده است.

همچنین براساس جدید‌ترین بخش نامه معاونت پرورشی در رابطه با ضرورت این درس امده است كه، «این درس به دانش‌اموزان كمک می‌كند تا در عرصه مسائل سیاسی بیگانه نباشند و توانایی تحلیل سیاسی را طی این دو دوره تحصیلی و آموزشی در حد مطلوب حاصل كنند تا در دام جریان‌های انحرافی نیفتد و اسیر ترفندهای دشمنان نشود و ماهواره و اینترنت و دنیای مجازی آنها را به اسارت ببرند.»

در این بخش‌نامه تاكید شده است كه، «این درس لزوما باید مانند كتاب‌های رسمی باشد و به طور رسمی از آن امتحان به عمل آید و در رد و پذیرش دانش‌آموزان موثر باشد و سپس به طور رسمی در كنار كتب درسی(مانند فیزیک، شیمی، ریاضی، فارسی، علوم و ... ) در مدارس تدریس می‌شود.

همچنین برای تأمین نیروی مورد نیاز و اجد شرایط برای تربیت سیاسی در مدارس در هر منطقه یا شهرستان دو نفر در نظر گرفته شده است و قرار است در ازای هر منطقه یا شهرستان دو نفر و در مراكز استان‌ها تعدادی بیش‌تر ( كه سر جمع 2 هزار نفر در كل كشور) مسئولیت تربیت سیاسی را بر عهده بگیرند كه در حال حاضر در تهران 400 نفر، دوره‌ی مشابه را گذراندند و به طور كلی سه استان اصفهان، تهران، خراسان رضوی تعدادی از استان های دیگر را تحت پوشش آموزشی قرار می‌دهند.

براساس این گزارش جریان سیاسی و احزاب گروه‌ها و تحلیل سیاسی، فرقه شناسی شامل و هابیت، بهائیت، شیطان پرستی، ولایت فقیه، مهدویت، ناتوی فرهنگی و... از مواد درسی است كه در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین