کد خبر: ۱۰۷۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۴

رسانه‌های خارجی از استعفای رايزن دوم سفارت ايران در بلژیک خبر داده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هنوز مدت زیادی از تکذیب خبر پناهنده شدن حسین علیزاده، دیپلمات ایرانی در فنلاند نگذشته است که برخی از رسانه‌ها، خبر داده‌‌‌اند فرزاد فرهنگيان، رايزن دوم سفارت ایران در بلژيک، از وزارت خارجه ايران استعفا کرد. 

گرچه رامین مهمان‌پرست با تکذیب خبر پناهنده شدن علیزاده، گفته است که وی به دلیل مشکل تحصیلی فرزند یا فرزندانش، مهلت خواسته و به کشور برنگشته است، حال آن که مهمانپرست درباره دیپلمات سابق کشور، یعنی حیدری هم که به نروژ پناهنده شد، چنین توجیهاتی را مطرح کرده بود که سرانجام با مصاحبه حیدری با رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی، مشخص شد که وی واقعا پناهنده شده است، اما گویا پناهنده شدن دیپلمات‌های ایرانی همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های خارجی گزارش داده‌اند که آقای فرهنگيان که ۲۳ سال در وزارت خارجه به‌عنوان ديپلمات کار می‌کرده، قصد دارد در کشور نروژ اعلام پناهندگی سياسی کند.

مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان هموراه پناهنده شدن این دیپلمات‌ها را که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم و با کناره‌گیری محمدرضا حيدری، کنسول ايران در نروژ، آغاز شده است، تکذیب کرده‌اند. اما گفت‌و گو‌های این دیپلمات‌ها با رسانه‌‌های خارجی حاکی از این است که این دیپلمات‌ها واقعا پناهنده شده‌اند.

گفتنی است که فرهنگيان، رايزن دوم سفارت ايران و مسئول مطبوعاتی در بلژيک قرار است روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره دلايل استعفا و اعلام پناهندگی خود توضيحاتی بدهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین