کد خبر: ۱۰۸۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۴

آمارهای تازه از تلفات و خسارت های سیل پاكستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: بر اثر سیل در 4 ایالت پاکستان و مناطق گلگیت بلتستان و کشمیر تحت کنترل این کشور در مجموع 1700 نفر کشته شدند. 

ژنرال اطهر عباس گفت: تاكنون 5 میلیون و 436 هزار و 600 هکتار زمین بر اثر سیل خسارت دیده و ده ها تن محصول کشاورزی از بین رفته و 6 هزار و 395 شهر، شهرک و روستا را نیز آسیب دیده است.

وی گفت: سیل در پاکستان 19 ناحیه در ایالت سند ،10 ناحیه در ایالت بلوچستان، 12 ناحیه در ایالت پنجاب، 7 ناحیه در منطقه گلگیت بلتستان و 7 ناحیه در منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور را نابود کرده است.

سخنگوی ارتش پاکستان افزود: سیل در این کشور همچنین 474 پل را از بین برد و یک میلیون و 237 هزار و 343 ساختمان نیز به کلی تخریب شد.

اطهر عباس با بیان این که در ایالت خیبر پختونخواه 282 پل و در منطقه گلگیت بلتستان 182 پل از بین رفته است گفت: 72 هزار نفر از نیروهای ارتش پاکستان در فعالیت‌های امداد و نجات سیل‌زدگان شرکت کرده‌اند و در این کار از 943 قایق و 70 بالگرد استفاده شد.

وی اضافه کرد: ارتش پاکستان همچنین 217 اردوگاه برای سیل‌زدگان برپا کرد و در این اردوگاه‌ها به یک میلیون و 320 هزار نفر از سیل‌زدگان مواد خوراکی آماده و پخته می‌شود.

سیل پاكستان زندگی حدود 22 میلیون پاكستانی را به هم ریخته است و سیل‌زدگان همچنان به كمک‌های غذایی و بهداشتی و پوشاكی محتاجند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین