کد خبر: ۱۰۸۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱

فلاحت‌پیشه: ادامه كينه‌های انتخاباتی بر شرايط سياسی كشور اثر سوء می‌گذارد

عدم اجرای قانون از ايجاد وحدت جلوگيری می‌كند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که فضای رقابت سیاسی و انتخابات می‌گذرد، اما نباید کینه‌های زمان انتخابات به‌گونه‌ای ادامه پیدا کند که بر شرایط سیاسی کشور اثر سوء بگذارد

حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب، در ارتباط با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد ضرورت عملی شدن وحدت در جامعه گفت: روی سخن رهبری با نخبگان و مسوولان کشور است که برخی عدم تحمل‌ها و عدم تفاهم‌ها میان آنان وجود دارد، به گونه‌ای که مجلس و دولت نمی‌توانند در مورد تصویب قوانین اساسی همچون قانون برنامه پنجم به توافق برسد و عدم تفاهم مجلس و دولت در مورد تصویب قانون برنامه را می‌توان از مصادیق اختلافات دانست.

به گفته وی عدم اجرای قوانین مجلس که منجر به راکد شدن قوانین می‌شود از جمله این مباحث است و فارغ از آنکه در روند تصویب قانون و یا مرحله اجرا تفاهم لازم صورت گرفته است یا نه اما عدم اجرای قانون از ایجاد وحدت جلوگیری می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اینکه فضای رقابتی تبدیل به یک فضای ناملایم شود که در آن اتهام‌زنی و پرخاشگری به وجود بیاید، خارج از نزاکت سیاسی است.

فلاحت‌پیشه با یادآوری اینکه وحدت باید قالب عملی‌تری به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: مردم فارغ از اینکه چه کسی در کشور مقصر است در صورتی که امورات‌ آنها به خوبی نگذرد همه مسوولین را مقصر می‌داند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان معتقد است که توصیه مقام معظم رهبری توصیه‌ای در قالب اخلاق عملی بوده است که وحدت باید در عمل نیز به وجود بیاید، اما در شرایط فعلی کشور و در سامانه مدیریتی و سیاسی شرایط لازم برای شکل گیری وحدت عملی وجود ندارد.

فلاحت پیشه تصریح کرد: فضای رقابت سیاسی و انتخابات می‌گذرد، اما نباید کینه‌های زمان انتخابات به گونه‌ای ادامه پیدا کند که بر شرایط سیاسی کشور اثر سوء بگذارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: اختلافات شخصی در رفتارهای سیاسی به گونه‌ای است که نباید منافع شخصی بر منافع ملی ارجح شود و نباید منافع ملی تحت شعاع منافع حزبی و یا فردی قرار بگیرد و حتی در صورت آنکه حقانیت در منافع حزبی و فردی باشد باید منافع ملی را به آن ترجیح داد تا وحدت به شکل عملی بر کشور صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین