کد خبر: ۱۰۸۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۳
ترابی، عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

زیر سوال بردن مجلس در راس امور یعنی زمینه‌سازی برای حذف جمهوریت نظام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به «مجلس در راس امور» اعتقاد نداشته باشیم،خرد جمعی از جامعه رخت بر می‌بندد و خرد فردی جایگزین آن شود، این یعنی زمینه‌سازی برای حذف «جمهوریت» نظام، که موضوعی بسیار بسیار خطرناک است. 

نصراله ترابی در گفت‌و گو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: مجلس تنها قوه و نهادی است که برای دیگر قوای کشور تصمیم‌گیری می‌کند و نهاد مرجع به‌شمار می‌آید، به عبارتی قوای دیگر مانند قضائیه و مجریه باید از آن تبعیت کنند. 

نماینده مردم شهرکرد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای استوارشده که رای جمعی در آن اهمیت ویژه‌ای دارد، جمله ماندگاری که حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره در راس امور بودن مجلس فرمودند نباید اینگونه تفسیر شود که نمایندگان در راس امور هستند، بلکه هدف و منظور این بوده که این مردم هستند که بر امور کشور نظارت دارند. 

نماینده مردم شهرکرد در ادامه افزود: جایگاه قوه مقننه به دلیل ارتباطی که تمام اعضای آن با مردم دارند و از میان آنان انتخاب شده‌اند از سایر قوای کشور بالاتر و پراهمیت تراست. 

وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی از هر مذهب، زبان، قومیت و نژادی حضور دارند و چنین نیست که تنها یک گروه یا جناحی خاص حضور داشته باشند. 

عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر به مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی شود این موضوع به معنی این است که به جایگاه مردمسالاری و خردجمعی وقعی گذاشته نشده است. 

ترابی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره ) با فرمایش خود مبنی‌بر اینکه مجلس در راس امور است در برابر کسانی که خواستار حذف جمهوریت نظام و طرح حکومت اسلامی بودند گوشزد کرد که این مردم هستند که باید سرنوشت سیاسی خود را رقم زنند. 

گفتنی است احمدی‌نژاد در گفت‌و گویی با ارگان رسمی دولت- روزنامه ایران- گفته است: بعضی‌ها استقلال قوا را فقط برای قوه مقننه و قوه قضائیه می‌خواهند. اتفاقاً قوه مجریه، قوه اول كشور است، بعضی‌ها یک جمله حضرت امام(ره) را متعلق به زمانی كه نظام ما پارلمانی بوده برجسته می‌كنند، آن‌زمان رئیس‌جمهور مسئول اداره كشور نبوده بلكه نخست‌وزیر مسئول اداره كشور بوده كه از طریق مجلس انتخاب می‌شده است. آن موقع مجلس بالا‌ترین بود. اكنون در قانون اساسی قوه مجریه بار اصلی اداره كشور را بر دوش دارد و قوای دیگر باید كمكش كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین