کد خبر: ۱۰۸۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳

نویسنده كتاب "احمدی‌نژاد معجزه هزاره سوم" از احمدی‌نژاد انتقاد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رجبی معتقد است كه در هرشرایطی هرشخصی كه از موضع انقلاب تخطی كند، نباید در مقابل آن سكوت كرد و احمدی‌نژاد هم از این مسئله مستثنی نیست.

فاطمه رجبی استاد دانشگاه، با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی شكبه دوم سیما، با بیان اینكه دفاعش از احمدی‌نژاد به دفاع از گفتمان قرآن، اسلام، اهل بیت و علی‌الخصوص امام زمان بوده است، افزود: متاسفانه با توجه به بحث‌هایی كه اكنون آقای احمدی‌نژاد مطرح می‌كند ما شاهد یک واژگونی گفتمانی در دولت دهم هستیم.

وی اظهارات كنونی احمدی‌نژاد و نزدیكانش را افتادن در ورطه باستان‌گرایی خطرناک توصیف كرد، افزود: آنچه امروز پیش روی آقای احمدی‌نژاد است ممكن است به وسیله مشاورین به وی ارائه داده شود و یا اینكه خود ایشان چنین اعتقاداتی داشته باشند اما در هر حال معتقدم دولت در یک ورطه هولناک باستان‌گرایی گرفتار شده است.

نویسنده كتاب "احمدی‌نژاد معجزه هزاره سوم" با بیان اینكه باستان گرایی قبل از انقلاب در دوران پهلوی،بعد از انقلاب اسلامی توسط روشنفكران و در دوران اصلاحات مطرح شد، اما این مباحث بصورت بارزی كه آقای احمدی‌نژاد امروز مطرح می‌كند نبوده است، تاكید كرد: در دوران اصلاحات توجه ویژه به باستان‌گرایی به اندازه دولت آقای احمدی‌نژاد نبوده است.

این باستان‌گرایی در نهایت به اسلام‌ستیزی و به تاسیس فرقه‌های انحرافی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد، در خصوص كوروش، خاطر نشان كرد: به نظر من، سخنان اخیر احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی ویژه خبری، نه تنها بار علمی نداشت بلكه در شأن یک رئیس جمهور هم نبود كه نیم ساعت از وقت مردم را به مطالبی در خصوص كوروش اختصاص بدهد كه در كتب سال پنجم ابتدایی مطرح شده بود.

نویسنده كتاب رنسانس اسلامی84، گفت: بسیاری‌ از تحلیل‌گران معتقدند احیای شاهنشاهی با كوروش با برنامه‌ریزی یهود صورت می‌گیرد و به این مسأله تمامی منتقدان دلسوز، امام و رهبری اشاره كرده‌اند.

وی با بیان اینكه بحث هتک حرمت به قرآن به بحث اول جهان اسلام تبدیل شده است، از عدم اشاره رئیس جمهور به هتک حرمت قرآن در برنامه گفت‌وگویی ویژه خبری به شدت انتقاد كرد و گفت: ما سؤالات بسیار جدی در خصوص هتک حرمت به قرآن داریم كه باید آنرا مطرح كنیم اما متاسفانه آقای رئیس جمهور به جای اینكه در خصوص هتک حرمت سخن بگوید به مباحث انحرافی پرداخت.

رجبی سكوت مخالفان دولت احمدی‌نژاد در قبال سخن گفتن وی از كوروش را ‌معنادار ‌دانست، اظهار داشت: كسانی كه مخالفان دولت احمدی‌نژاد بودند و در روزنامه‌های خود احمدی‌نژاد را به جرم اینكه نام امام زمان(عج) را به زبان می‌آورد به جمود فكری و عقب‌ماندگی متهم می‌‌كردند؛ امروز در مقابل انحرافات دولت آقای احمدی‌نژاد سكوت كردند.

نویسنده كتاب "احمدی‌نژاد معجزه هزاره سوم"، اهدای چفیه از سوی احمدی‌نژاد به مجسمه كوروش را مورد نقد قرار داد و گفت:‌ این رفتارها باعث خوشحالی فتنه‌گران است چرا كه آنها بر این باورند كه آقای احمدی‌نژاد با این رفتارهای خود پشتوانه فكری خود را نابود می‌كند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینكه برخی‌ها معتقدند كه كوروش همان ذوالقرنین قرآن است، نظر شما در این خصوص چیست، گفت: این ماجرا علمی و حائز اهمیت نیست. سؤال من این‌است كه آیا ذوالقرنین از پیامبر، امام علی و امام حسین و حضرت مهدی(عج) بالاتر است؟

رجبی با بیان اینكه لقمان بالاتر از ذوالقرنین است، گفت: خداوند به نام لقمان سوره نازل كرده است. حالا این سؤال مطرح می‌شود، كدام مسلمانی حاضر می‌شود روی لقمان مانور بدهد و در عین حال از حقیقت امیرالمؤمنین چشم‌پوشی كند؟، پاسخ روش است هیج مسلمانی این كار را نمی‌كند.

وی با بیان اینكه تعریف احمدی‌نژاد از عدالت كوروش را باید به شیعیان جهان تسلیت گفت، تصریح كرد: باید به این نكته اشاره كنیم كه كدام انسان لائیك، مسیحی، یهودی و انسان معتقد به ادیان الهی تاكنون عدالت حضرت علی (ع) را زیر سؤال برده است كه آقای احمدی‌نژاد شب گذشته تنها از عدالت كوروش صحبت می‌كند درحالی كه بسیاری معتقدند كوروش دست‌پروده یهود بوده است.

من بارها گفته‌ام تا زمانی از احمدی‌نژاد دفاع خواهیم كرد كه بر گفتمان امام زمانی خود تاكید داشته باشد اما اگر بخواهد بنا به آنچه كه آقای بقائی گفته است، كوروش زمان باشد باید بگویم كه ما سال‌هاست كه فاتحه كوروش را خوانده‌ایم چرا كه اینجا مملكت امام زمان (عج) است و هیچكس نمی‌تواند گفتمان من درآوردی داشته باشد.

وی با بیان اینكه برخی اظهارنظرها مبنی بر اینكه صرفا مشاوران احمدی‌نژاد موجب انحرافات فكری دولت شده‌ است را قبول ندارد، گفت: آقای احمدی‌نژاد یک رئیس جمهور است و باید دارای فكر باشد و نمی‌توان گفت كه ایشان هرچه می‌گوید متاثر از اطرافیانش است؛ من خود احمدی‌نژاد را در برخی انحرافات فكری دولت مقصر می‌دانم.

وی در پاسخ به این سؤال كه ریشه انحرافاتی كه می‌گوید را در كجا می‌بیند، گفت: من از نهاد ریاست جمهوری مطلع نیستم اما معتقدم ریشه این اطلاعات را كسی باید بگوید كه از درون دولت خبر دارد.

اگر بخواهم نگاه بیرونی خودم را بگویم معتقدم آقای احمدی‌نژاد به یک غرور بعد از انتخابات رسید و فكر می‌كند كه هر حرفی بزند و هركاری بكند مورد قبول است.

رجبی در پاسخ به این سئوال كه آیا غرور موجب تعریف رئیس جمهور از كوروش شده است، گفت: برای پاسخ به این سؤال، باید گذشته احمدی‌نژاد را مورد بررسی قرار بدهیم تا مشخص شود كه در گذشته در این خصوص چگونه فكر می‌كرده و اكنون چگونه فكر می‌كند.

وی از اندیشمندان خواست تا اندیشه احمدی‌نژاد را با درنظر گرفتن پیشرفت‌ها و نكات مثبت، به صورت منصفانه به نقد بكشند و در عین حال ضمن اعلام آمادگی خود برای مناظره با شخصی كه پیش از این او را معجزه هزاره سوم خواند بود، گفت: آقای احمدی‌نژاد باید نظرات خود را به مناظره بگذارد تا مشخص شود كه چه دلیلی باعث شده كه دولت امام زمانی به این روز دچار شود چراكه بنده این ماجرا را سرآغاز یک خط انحراف می‌دانم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین