کد خبر: ۱۰۸۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹
مسعود كرامتی، بازیگر، نویسنده و كارگردان سینما:

این روزها یک سؤال كلی، به صورت متمادی پرسیده می‌شود و آن اینكه وضعیت سینما چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كرامتی هم مانند بقیه از اسفبار بودن وضعیت سینما می‌گوید؛ و عرضه فیلم در سوپرماركت‌ها را نشانه‌ی حركت رو به عقب سینما می‌داند. كرامتی از حسرت به گذشته سخن می‌گوید و نگران روزی است كه فاجعه‌ای برای آینده سینما در راه باشد.

مسعود كرامتی(بازیگر، نویسنده و كارگردان سینمای ایران) كه در سابقه‌ی كاری خود فیلم‌هایی همچون افق، سفر به چزابه و مجنون را دارد و در سال‌های اخیر نیز در سینمای كودك فعال شده است؛ امسال با فیلم سینمایی ترانه كوچك من در جشنواره فیلم كودك حضور دارد.

مسعود كرامتی، درباره وضعیت امروز سینما گفت: این روزها یك سؤال كلی به صورت متمادی پرسیده می‌شود و آن اینكه وضعیت سینما چگونه است؟ و من همیشه جواب داده‌ام كه؛ بسیار اسفبار است. برای اسفبار بودن وضعیت امروز سینما همین بس است كه امروز به جای آنكه فیلم و سینما در سالن‌های سینما رخ دهد؛ به درون بقالی‌ها وارد شده است.

كرامتی، مسئول این وضعیت را نهادهای فرهنگی می‌داند می‌گوید: جریان‌های مسئول باید از خود بپرسند آیا منظور از فرهنگ‌سازی همین است ‌كه سینمای ایران دركنار سیب‌زمینی و پیاز و ماكارانی در بقالی‌ها عرضه شود.

كرامتی درباره استقبال مردم از فیلم‌هایی همچون هامون، مادر و پاتال و آرزوهای كوچک كه در سال‌های دور ساخته شده و امروز مجدد اكران شده است؛ گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده كه جامعه هرچه به جلو می‌رود و هر روز كه می‌گذرد، حسرت روز قبل را می‌خورد. ما هر روز به روزهای گذشته حسرت می‌خوریم و اگر این روند ادامه داشته باشد؛ اتفاقی كه در آینده می‌افتد كم از فاجعه نیست.

كرامتی، راه حل مشكلات سینما را توجه به بطن حرف مردم می‌داند و می‌گوید: اشكال اصلی این است كه بخشی از مردم و نظرات آنها دیده نمی‌شود و درنظر گرفته نمی‌شوند درحالیكه باید به مردم حرمت قائل شد و به آنها توجه كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین