کد خبر: ۱۰۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۹

اعتراض معاون وزیر ارشاد به رفع توقیف یک روزنامه: قوه قضاییه با ما هماهنگ باشد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد با بیان این‌که توقیف روزنامه آسیا تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات بوده است، گفت: نباید قوه قضائیه به دلیل ناهماهنگی‌های پیش‌ آمده، روزنامه متخلف آسیا را قبل از بررسی حقوقی تبرئه کند.

محمدعلی رامین پس از نشست خبری خود که عصر روز شنبه برگزار شد، در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع که بازپرس شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت و رسانه در نامه‌ای خطاب به هیأت نظارت دلایل توقیف روزنامه آسیا را ناکافی دانسته و به رفع توقیف آن اقدام کرده است، صحت دارد، اظهار کرد: مشکلات حقوقی در بررسی این پرونده در قوه قضائیه پیش آمده که در حال بررسی هستیم و امیدواریم حل و فصل شود.

او در بیان اینکه با این وجود روزنامه می‌تواند منتشر شود؟ گفت: از نظر هیأت نظارت بر مطبوعات این روزنامه هنوز توقیف است. رفع مشکلات حقوقی به همکاری قوه قضائیه با هیأت نظارت بستگی دارد تا بتوانیم حقوق عمومی را حفظ و از انتشار یک نشریه متخلف جلوگیری کنیم.

رامین همچنین اظهار کرد: قوه قضائیه باید پیگیر اسناد مربوطه باشد و اگر احیانا اشکالی بر روند ارتباط پیش ‌آمده با همکاری متقابل میان معاونت مطبوعاتی و قوه قضائیه حل و فصل شود.

او خاطرنشان کرد: آنچه از سوی قوه قضائیه به ما منتقل شده این بوده که اسناد و دلایل مطرح شده مبنی بر توقیف روزنامه آسیا به آن‌ها منتقل نشده است و این به آن معنا است که این اسناد باید به آن‌ها منتقل شود؛ نه اینکه رفع توقیف از روزنامه صورت بگیرد.

رامین همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اخبار مربوط به رفتن وی از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحت دارد یا خیر؟ با مزاح گفت: شتر در خواب بیند پنبه دانه!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین