کد خبر: ۱۰۸۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
مازیار گیلانی‌نژاد، فعال كارگری:

40 روز از مرگ كارگران در انفجار مجتمع پتروشیمی پردیس می‌گذرد، کسی پاسخ‌گو نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک فعال كارگری می‌گوید: با گذشت نزدیک به 40روز از كشته شدن 5كارگر در جریان حادثه انفجار پتروشیمی پردیس هنوز مسوولان این حوادث مشخص نشده‌اند.

مازیار گیلانی‌نژاد، افزود: این درحالی‌است كه در همین یک هفته گذشته شاهد كشته شدن 4 كارگران دیگر در حادثه انفجار خط لوله گاز سرخس- مشهد بوده‌ایم.

وی بایادآوری اینكه باید پاسخگوی خانواده كارگران قربانی شده در حوادث اخیر بود؛ گفت: به‌عنوان مثال: باید مشخص شود كه چگونه در بزرگترین مجتمع تولیدی آمونیاک خاور میانه در اثر ازكار افتادن فیوزهای ایمنی انفجار روی می‌دهد و گروهی از كارگران كشته می‌شوند.

این فعال كارگری گفت: بجاست مسوولان مربوطه اعلام كنند كه برای مشخص شدن دلایل و عوامل این حادثه چه اقداماتی كرده‌اند و تاكنون از خانواده‌هایی داغدیده چه حمایت‌هایی به عمل آورده‌اند.

گیلانی نژاد خواستار برخورد قانونی با مسببینی شد كه خواسته یا ناخواسته باعث وقوع چنین حوادثی شده‌اند.

این فعال كارگری گفت: با یادآوری درسالهای گذشته حوادث مشابهی در معادن زغال سنگ و كارخانه‌‌شازند اراک روی داده‌است؛ در تمامی این حوادث این كارگران بودند كه قربانی شدند.
وی افزود: صرفه‌نظر از این حوادث هر روز شاهد وقوع حوادث كار در كارگاه‌های ساختمانی هستیم به‌طوری كه همواره درگزارش‌های سالانه از كارگران ساختمانی به عنوان بزرگترین گروه قربانیان حوادث حین كار می‌شوند.

این‌فعال كارگری یادآور شد: تنها در هفته گذشته 2 كارگر ساختمانی دیگر بر اثر وقوع حادثه‌ای در منطقه شهر زیبا جان خود را از دست دادند.

گیلانی‌نژاد گفت: این درشرایطی است كه در نتیجه اعتراض‌های گروه‌های ذی‌نفوذ هنوز تكلیف قانون بیمه اجباری كارگران ساختمانی مشخص نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین