کد خبر: ۱۰۸۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
جعفری، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت:

5 میلیون تومان؛ متوسط شهریه هر ترم دانشجویان علوم پزشکی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، با اشاره ارائه آمار مورد نیاز برای تعیین سهم وزارت بهداشت از اعتبار وام شهریه گفت: هر دانشجوی علوم پزشکی شاغل به تحصیل در دوره‌های شهریه‌ای به‌طور متوسط در هر نیمسال حدود 5 میلیون و 140 هزار تومان شهریه می‌پردازد.

دکتر فرهاد جعفری، افزود: وام شهریه بر اساس سهم دستگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی تعیین می‌شود.

وی افزود: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از دستگاه‌ها خواسته است که آمار و اطلاعات مورد نیاز برای تعداد دانشجویان و شهریه‌های پرداختی آنها را به این معاونت ارائه دهند.

جعفری خاطرنشان کرد: میزان متوسط شهریه‌های پرداختی از سوی هر دستگاه نیز به این معاونت اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: تعداد دانشجویانی که در گروه علوم پزشکی باید شهریه بپردازند به نسبت تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد و وزارت علوم کمتر است اما نسبت شهریه پرداختی این گروه بیش از این دو گروه دیگر است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود: دانشجویان علوم پزشکی در دوره آموزشی متفاوت با دانشجویان سایر دانشگاهها به تحصیل می‌پردازند چرا که هم در دوره‌های تحصیلی طولانی‌تری تحصیل می‌کنند و هم در دوره‌های تخصصی و بالاتر.

در حال حاضر دانشجویان شعب بین‌الملل علوم پزشکی عمدتاً در رشته‌های دکتری حرفه‌ای و دانشجویان دوره‌های تخصصی دندانپزشکی بیشترین دانشجویانی هستند که در دوره‌های شهریه‌ای تحصیل می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین