کد خبر: ۱۰۸۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
نماینده مجلس خبر داد:

به‌زودی کوپن برنج ایرانی اعلام می‌شود

وضعیت برنج‌کاران به شدت ضعیف و متزلزل است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، گفت: به‌زودی و برای اولین‌بار در کشور کوپن برنج ایرانی از سوی وزارت بازرگانی اعلام می‌شود. 

بهمن محمدیاری در تالش با بیان این که این کوپن برنج پس برگزاری جلسات مختلف باوزارت بازرگانی مورد تایید قرارگرفته است، افزود: این کوپن رویکرد بسیارمثبتی از سوی وزارت‌خانه‌های بازرگانی وجهاد کشاورزی است که به‌طور یقین می‌تواند درحمایت ازتولیدات داخلی به‌ویژه بخش کشاورزی فوق‌العاده اهمیت به‌سزایی داشته باشد. 

وی ازتوزیع کارت اعتباری 5/1میلیون تومانی بین 4میلیون کارمند خبر داد و تاکیدکرد: برای اولین‌بار برنج ایرانی در سبد کالا کلیه افرادی که این کارت اعتباری دراختیار دارند قرار خواهد گرفت. 

محمدیاری این دو اقدام در بخش کشاورزی کشور را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: اینک بعد از گذشت سال‌ها اقدامات بی‌اثر و شعاری مسئولان شاهد راه‌حل‌های مناسب در بخش کشاورزی هستیم و امیدواریم برای اجرا همه مسئولان هم کاری لازم را داشته باشند. 

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت برنج‌های ایرانی وخارجی با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند، اذعان داشت: دلیل توزیع ارزان برنج ایرانی در بین مردم این است که دولت می‌خواهد از این پس بخشی از یارانه را به برنج داخلی وبخشی دیگررا به تشکل‌ها و تعاونی‌هایی که با تایید مسئولان استان‌های تولید کننده برنج نسبت به خرید برنج ایرانی اقدام بکنند، تخصیص بدهد. 

محمدیاری متذکر شد: چنانچه تعاونی‌ها و تشکل‌ها تمایل به خرید برنج ایرانی داشته باشند وخرید آنان مورد تایید قرار بگیرد بین 300تا 500تومان دولت به آنان یارانه پرداخت می‌کند تا با افزایش رغبت برای خرید، شاهد رقابت قیمت برنج داخلی با خارجی باشیم. 

وی معتقد است یارانه برنج باید در خدمت تولید و به جیب تولید کننده برود تا مصرف کننده منتفع بشود. 

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس تنها راه حل های خود کفایی برنج را افزایش سطح زیر کشت و بهره‌وری عنوان و تاکید کرد: با کمترین میزان واردات خواهیم توانست به خودکفایی در برنج برسیم. 

محمد یاری میزان واردات برنج را در طی سالیان گذشته یک میلیون و300هزار تن اعلام و تصریح کرد: این میزان بیش از اندازه بوده و بیشتر برنج‌های وارداتی آلوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده که آسیب‌های بسیار زیادی به کشاورزان برنج کار وارد کرده که غیرقابل جبران است. 

وی وضعیت در حال حاضر برنج‌کاران را به شدت ضعیف و متزلزل دانست و تاکید کرد: اگر دولت در اسرع وقت به این موضوع توجه جدی نکند بسیاری از کشاورزان تغییر کاربری خواهند داد و از کشت برنج منصرف خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین