آفتاب: مشاور و رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کمترین اقدام فوری و تعیینکننده برای ایجاد وحدت عملی در جامعه مبارزه و مقابله با جریان خودسر است.
علی عسگری، پیرامون لوازم وحدت عملی در جامعه اظهار داشت: در مورد وحدت حقیقت امر این است که شعارهای زیادی داده شده و داده میشود و حتی عوامل وحدتشکن هم بعضا توصیه به وحدت میکند و به نظر میرسد تاکید مقام رهبری به وحدت عملی و نه شعاری در همین راستا باشد.
وی با بیان اینکه شعار وحدت در موارد زیادی داده میشود، ولی به لوازم آن کمتوجهی میشود، گفت: من فکر میکنم راهکارهای تحقق عملی وحدت بیش از هر مسأله، توجه و التزام به عوامل وحدت در جامعه اسلامی و انقلابی ایران و حفظ اصول مشترک در این ارتباط قابل توجه باشد.
مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، با اشاره به اینکه از موانع وحدت خود محوری در برابر خدامحوری است، متذکر شد: کسانی که دچار خودشگفتی و منیت هستند و قانون با سلیقه خود تفسیر میکند و خود را مافوق قانون میدانند به فرموده امام به منیت شیطانی خود تاکید دارند، مانع بزرگ برای وحدت محسوب میشوند.
عسگری خاطرنشان کرد: اینکه فردی انسانهای همنوع خود را هیچ محسوب کند و وقتی در مقام قدرت قرار میگیرد، نهادهای رسمی کشور را تضعیف کند، این نوعی دوگانگی محسوب میشود.
این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه انسانی که اسیر هوا و هوس است وحدت و همگرایی و شعار نوعدوستی و مهرورزی از او پذیرفته نیست، تاکید کرد: درک متقابل از هم داشتن و وقوف به جایگاه انسانها و همنوعان از ضروریات وحدت است.
عسگری با تاکید بر اینکه نمیشود از در و دیوار کسی بالا رفت خشونت و ضرب و شتم به کار برد و شعار وحدت هم داد، اضافه کرد: راه ایجاد وحدت، مقابله و مقاومت در برابر افراد خودسر و قانونشکن است.
وی ادامه داد: خشونت وقتی شکل سازماندهی به خود بگیرد، سم مهلک وحدت است. کمترین اقدام فوری و تعیینکننده برای ایجاد وحدت عملی در جامعه مبارزه و مقابله با جریان عوامل خودسر است. آنهایی که جان و مال و آبروی بسیاری از بزرگان نظام و انقلاب برای آنها ارزشی نداشته و میبینم که مقابله جدی از سوی قوه قضائیه و نیروهای امنیتی با آنها صورت نمیگیرد.
عسگری در پایان تاکید کرد: روشن است کسب رضایت مردم و تسهیل خدمات به آنان و مقابله با تضییعکنندگان حقوق اساسی آنها میتواند امیدآفرین بوده و در تحقق عملی وحدت عامل موثری محسوب شود.