کد خبر: ۱۰۸۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۴

مجله اخبار ادیان منتشر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بررسی وضعیت دین در شهر تهران، مقاله‌ای با عنوان «الهیات محیط زیست» به قلم دکتر سید مصطفی محقق داماد و مقاله‌ای با عنوان «محمد (ص)، طلایه‌دار جنبش زیست محیطی» در بخش نظر این نشریه به چا‍پ رسیده است. 

بیست‌و نهمین شماره مجله تخصصی اخبار ادیان به صاحب امتیازی موسسه گفت‌و گوی ادیان و مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی ابطحی به عنوان فصل جدید فعالیت‌های موسسه گفت‌و گوی ادیان با پرونده ویژه دین و محیط زیست منتشر شد.

«معنویت زیست محیطی، الهیات فردا» عنوان سرمقاله این شماره از مجله گفت‌و گوی به قلم بروان تیلور، رییس انجمن بین‌المللی مطالعات دین طبیعت و فرهنگ و ویراستار نخستین دایره‌المعارف دین و طبیعت است.

بخش اصلی این شماره از مجله اخبار ادیان که در بخش‌های خبر، شناخت، گفت‌و گو، نظر و مرور منتشر شده است به موضوع ارتباط دین و محیط زیست اختصاص دارد.

گفت‌و گو با دکتر سید حسین نصر با عنوان «بحران محیط زیست بحرانی معنوی است»، گفت‌و گو با طارق رمضان متفکر و فیلسوف مسلمان استاد مطالعات اسلامی سنت کالج آکسفورد و گفت‌و‌گویی با زیگرید نوکل جامعه شناس آلمانی در خصوص مفاهیم زیست محیطی اسلام، بخش گفت‌و گوهای این مجله را به خود اختصاص می‌دهد.

بررسی وضعیت دین در شهر تهران، مقاله‌ای با عنوان «الهیات محیط زیست» به قلم دکتر سید مصطفی محقق داماد و مقاله ای با عنوان «محمد (ص)، طلایه دار جنبش زیست محیطی» در بخش نظر این نشریه به چا‍پ رسیده است.

نگاهی به آراء توماس بری، بنیانگذار الهیات زیست محیطی، معرفی نخستین دایره المعارف دین و طبیعت، معرفی نهادهای بین‌المللی در حوزه دین و محیط زیست و معرفی نشریاتی در این حوزه بخش شناخت این مجله را تشکیل می‌دهد.

بخش‌های ویژه خبری از بررسی آداب عبادی صابئین مندایی تا رشد جنبش‌های زیست محیطی از درون مساجد آمریکا و دیگر خبرهای این حوزه هم در کنار گزارش‌هایی از دیگر ادیان و بررسی کتاب‌های منتشر شده در حوزه دین از دیگر بخش‌های مجله اخبار ادیان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین