کد خبر: ۱۰۸۶۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰

وزیر انرژی آمریکا: آماده مذاکره مبادله سوخت با ایران هستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر انرژی آمریکا با اعلام اين‌كه گزينه تبادل سوخت هسته‌ای با تهران همچنان روی ميز است، گفت که اين مذاكرات تنها با در نظر گرفتن شرايط موجود امكان‌پذير است.

وزیر انرژی آمریکا گفت که کشورش همچنان به مذاکره با ایران بر سر مبادله سوخت هسته‌ای با اورانیوم غنی شده تمایل دارد اما اين مسأله را با در نظر گرفتن شرایط موجود ممكن می‌داند. 

به گزارش آسوشيتدپرس، «استیون چو» با اعلام اين‌كه گزينه تبادل سوخت هسته‌ای با تهران همچنان روی ميز است، گفت که ایران سال گذشته پیشنهاد معاوضه يک‌هزار و 200 کیلوگرم اورانیوم کم غنی شده خود با سوخت هسته‌ای مورد نیاز راکتور تهران را نپذیرفت، اکنون یک سال گذشته و ذخیره اورانیوم غنی شده این كشور بیشتر شده پس باید وضعیت موجود در نظر گرفته شود.

بنا بر اين گزارش، موضع‌گيری وزیر انرژی آمریکا در واكنش به سخنان علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که خواستار از سرگیری فوري مذاکرات در این‌باره شده است، انجام شد.

استیون چو، همچنین تاکید کرد که آمریکا همواره در را برای مذاکره باز گذاشته است و افزود که مهم است که توجه به کل برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب مذاکرات گروه 1+5، معطوف شود. 

منابع خبری گزارش می‌دهند كه گروه 1+5 در حاشيه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک جديدترين تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ايران را دنبال می‌كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین