کد خبر: ۱۰۸۶۷۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹
در دیدار احمدی‌نژاد با وزیرخارجه کوبا مطرح شد:

کاسترو هیچ توصیه و پیشنهادی را درباره موضوع هولوکاست به ایران نداشته است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیرخارجه کوبا در دیدار با احمدی نژاد با تأکید براینکه فیدل کاسترو هیچ توصیه و پیشنهادی را درباره موضوع هولوکاست به ایران نداشته است، خاطرنشان کرد: موضع ایشان احترام و قدرشناسی کامل از جمهوری اسلامی ایران است و مطالبی که درباره هولوکاست به نقل از ایشان مطرح شده هیچ ربطی به مواضع ایران در این خصوص ندارد و روزنامه‌های آمریکایی و صهیونیستی برداشت کاملاً متفاوتی را از سخنان وی ارائه کرده‌اند البته آقای کاسترو بیانیه‌ای را هم در این زمینه منتشر کرده است.
 
محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر به نیویورک برای حضور در اجلاس عمومی سازمان ملل در دیدار وزیر خارجه کوبا، گفت: ایران و کوبا بیش از 30 سال است که در یک جبهه قرار دارند و امروز هم با نگاه مشترک به دنبال ارتقاء سطح روابط خود در همه بخش‌ها هستند. 

وی با بیان این مطلب که ملت ایران برای شخصیت انقلابی فیدل کاسترو احترام زیادی قائل است، اظهار داشت: امروز دشمنان به دنبال آن هستند که با شایعه‌پراکنی و اخبار دروغ، به شخصیت انقلابی آقای فیدل کاسترو آسیب بزنند. باید مراقب بود که شخصیت‌های مورد احترامی مانند کاسترو آسیب نبینند. 

احمدی‌نژاد افزود: روابط عمیق و دوستانه دو کشور به تازگی ایجاد نشده است که عده‌ای بتوانند با طرح برخی سخنان دروغین این روابط را خدشه‌دار کنند. 

براساس این گزارش برنو رودریگز وزیر خارجه کوبا نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و کوبا دو ملت انقلابی و ضد سلطه هستند، گفت: کوبا و شخص فیدل کاسترو به ملت ایران علاقه‌مند است و برای رهبر معظم انقلاب احترام خاصی قائل است و از حقوق ایران در موضوعات بین‌المللی حمایت می‌کند. 

وی با بیان اینکه تبلیغات رسانه‌ای علیه فیدل کاسترو به خاطر اعلام همبستگی وی علیه هرگونه خطر حمله نظامی به ایران آغاز شده است، اظهار داشت: اخیراً رسانه‌های وابسته به آمریکا و صهیونیست‌ها تبلیغاتی را علیه فیدل کاسترو آغاز کرده‌اند. 

وزیر‌خارجه کوبا در ادامه این دیدار پس از تقدیم نامه فیدل کاسترو به احمدی‌نژاد، گفت: کاسترو در این نامه تأکید کرده است که رفتار و مواضع وی در قبال ایران همچنان پابرجاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین