کد خبر: ۱۰۸۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸
با انتقاد از احمدی‌نژاد درباره حملات ۱۱ سپتامبر

بان‌کی مون: احمدی‌نژاد از تریبون سازمان ملل سوء‌استفاده می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتقاد از احمدی‌نژاد درباره حملات ۱۱ سپتامبر، مدعی سوء‌استفاده وی از تریبون این سازمان شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل متحد را به باد انتقاد گرفت. 

وی با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد که در آن، از بهره‌برداری دولت آمریکا از حملات ۱۱ سپتامبر سخن گفته و خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در این مورد شد، ادعا کرد: من به‌شدت این اظهارات و شکل‌گیری حملات مذکور از داخل خاک آمریکا را رد می‌کنم. 

بان کی‌مون که به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، اظهارداشت: قابل قبول نیست که کسی از تریبون سازمان ملل متحد به هر عنوانی سوء‌استفاده کند.
 
این در حالی است که احمدی‌نژاد در سخنان خود با متهم کردن دولت آمریکا، خواستار تحقیق بین‌المللی درباره حملات ۱۱ سپتامبر شده است. 

در همین حال “باراک اوباما” رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته در گفت‌و گو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی از سخنان احمدی‌نژاد در سازمان ملل متحد انتقاد کرده و آن را اهانت‌آمیز خواند. 

اوباما در ادامه اظهارات خود مدعی شد که سخنان احمدی‌نژاد در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک و در فاصله کمی از ویرانه‌های مرکز تجارت جهانی غیرقابل توجیه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین