کد خبر: ۱۰۹۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵

شهرام ناظری در چند شهر ایران، کنسرت اجرا می کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:شهرام ناظری به اتفاق گروه موسیقی "فردوسی" نخستین  اجرای شاهنامه فردوسی در ایران را آبان ماه در دو شهر اصفهان و شیراز به روی صحنه می برد.

شهرام ناظری، با اعلام این خبر درخصوص جزئیات این خبر گفت: داستان ضحاک و قیام کاوه آهنگر برای این کنسرتها برگزیده شده است که شامل دهها بیت است.

وی در ادامه افزود : این کنسرت پیش از این در جشنواره موسیقی سان فلوران ، فز مراکش و جشنواره تاریخی کارتاژ تونس برگزار شده و درنظر دارم این کنسرت را پس از اجرا در شیراز و اصفهان در تهران نیز به روی صحنه ببرم.

لازم به ذکر است؛ شهرام ناظری از خواننده های پیشرو در حوزه شاهنامه خوانی است و زمانی که تصمیم خود مبنی بر اجرای پروژه شاهنامه خوانی را مطرح کرد ، خیلی ها اعتقاد داشتند که اشعار شاهنامه ظرفیت و قابلیت اجرای صحنه ای و جذب مخاطب عام را ندارد و به مانند اشعار حافظ و سعدی و حتی مولانا که بیشتر مورد استفاده ناظری بوده است نمی تواند بر روی آهنگها و تصانیف و قطعات ریتمیک بنشیند اما کنسرت های اخیر ناظری در جشنواره های متعدد که به شاهنامه خوانی پرداخته نشان داد که اینطور نبوده است و مخاطبان به خوبی با این آثار ارتباط برقرار کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین