کد خبر: ۱۰۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹

شماره 100 ماهنامه پیل بان منتشر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صدمین شماره ماهنامه تخصصی پیل‌بان (نخستین نشریه تخصصی ویژه انیمیشن) به سردبیری محمدتقی فهیم، با یادداشت‌ها و آثار بسیاری از نویسندگان و فعالان انیمیشن همچنین به همراه یک نسخه دی‌وی‌دی جذاب از فیلم‌های كوتاه و ... به مناسبت جشن شماره صد این ماهنامه منتشر شد.

به نقل از روابط عمومی موسسه پیل‌بان مروری بر فیلم انیمیشن در اتاق زیر شیروانی، اخباری از جشنواره كودک همدان، رویدادهای ایرانی و خارجی در حوزه انیمیشن،مصاحبه با عباس پویا مدیر بخش هنرهای دیجیتال جشنواره رسانه‌های دیجیتال، گزارش بهرام عظیمی از جشنواره كمیك و انیمیشن 2010 AYACC همچنین مطلبی درباره من نفرت‌انگیز و نوشته‌ای درباره شعبده‌باز ساخته سیلوین شومه در این شماره از مجله به چشم می‌خورد.

هم‌چنین به مناسبت انتشار صدمین شماره پیل‌بان یادادشت‌هایی از اسفندیار احمدیه، محمد آفریده، بهروز یغمائیان، سید علیرضا گلپایگانی، سید عباس پویا، سعید الهی، بهرام آقا‌خانی، حسام بنی‌‌اقبال، لیدا فضلی، مریم عظیمی، مهرداد علمداری، سلما محسنی اردهالی، مهدی ترابی، حسین ضیایی، حسین گیتی، مسعود یوسفی، شروین فضعلی‌زاده، محمدرضا روحانی، مهیار جعفرزاده منتشر شده است.

در صدمین شماره ماهنامه پیل‌بان در بخش‌های جالبی، برترین‌های انیمیشن، شامل ده فیلم بلند تاریخ سینما، ده مجموعه كارتونی برتر تاریخ تلویزیون، ده اقتباس كمیک‌استریپی برتر تاریخ، معرفی شده‌اند.

مطالب دیگری درباره فیلم تلویزیونی باب اسفنجی، گفتارهایی درباره برنامه دو قدم مانده به صبح، مطلبی درباره فیلم شاگرد جادوگر، گفت‌و گو با جواد مزدآبادی درباره استفاده از انیمیشن در فیلم جدیدش، مطلبی با عنوان گذشته و حال انیمیشن ایران، نگاهی به جلوه‌های ویژه فیلم سالت، منظری به دوبله انیمیشن در ایران، مطلبی درباره نقش موسیقی در وحدت كل یک اثر انیمیشن، مطلبی درباره اثر «یک تكه»، اشتغال‌زایی در صنعت انیمیشن، پیدایش انیمیشن در تاریخ چهل هزار ساله بشر! مطلبی با عنوان «زمان‌بندی در تولید»، تحلیل انیمیشن كوتاه جشنواره‌ای از زاویه‌ای دیگر، مطلبی درباره سریال آرچر نقد انیمیشن كوتاه روز و شب، گفت‌وگو با كارگردانان انیمیشن كوتاه لوگوراما، مطلبی با عنوان افسانه‌های عامیانه منبع فیلم‌نامه‌های پویانمایی، نگاهی به كمیك‌های بلژیكی بلیك و مورتیمر و ... از دیگر مطالب این شماره ماهنامه پیل‌بان هستند.

در بخش هفت هنر نیز مطالبی چون: مروری بر كارنامه كیومرث پوراحمد به بهانه برگزار جشنواره كودک همدان، مطلبی درباره عروسك‌های سمی و ناهمگون با فرهنگ ایرانی، اخبار و رویدادهای هنرهای تجسمی ، موسیقی دیده می‌شود.

محمد تقی فهیم سردبیر ماهنامه پیلبان در سرمقاله این شماره با عنوان «انیمیشن صادر نمی‌كنیم تا وارد كننده طلا باشیم!» به انتقاد از بی‌توجهی به جایگاه انیمیشن در ایران پرداخته و در بخشی از سرمقاله خود آورده است «تردید نكنیم كه با اعمال اراده‌ای قوی در بخش مدیریتی رونق انیمیشن‌های بلند، با توجه به دست‌مایه‌های فانتزی و خیال در ادبیات قدیم ایران و نمونه‌های قهرمان پردازانه در متون و خصوصاً ادبیات جنگ، خواهیم توانست بیش و پیش از سینمای زنده كاراكترهایی خلق كنیم كه با داشتن ویژگی‌های ایرانی بومی، بازار ایران را در نوردند و در سطح جهان با درخشش خود ایران را دارای نمونه‌های نمایشی محبوب كنند...»

صدومین شماره پیل‌بان در 132 صفحه چهار رنگ با مدیرمسئولی امیرمسعود علمداری و سردبیری محمدتقی فهیم به قیمت 2000 تومان روی پیشخوان فروش مطبوعات قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین