کد خبر: ۱۰۹۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳

عسگراولادی: پسته را قاچاق و زعفران را چمدانی صادر می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشک‌بار با بیان اینکه صادرات زعفران همچنان به دلیل عوارض بالا، "چمدانی" انجام می‌شود، اظهار داشت: صادرات پسته به آمریکا به‌صورت قاچاق و از طریق مکزیک و کانادا است.

اسدالله عسگراولادی در خصوص انتشار اخباری در روز چهارشنبه مبنی‌بر ممنوعیت صادرات پسته ایران به آمریکا اظهار داشت: این اخبار بی‌ربط است، صادرات پسته به آمریکا از 5- 6 سال گذشته غیرممکن شده است زیرا این کشور سود بازرگانی 345 درصد برای واردات پسته اعمال کرده است.

وی افزود: صادرات پسته به آمریکا به صورت قاچاق و از طریق مکزیک و کانادا صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشک‌بار گفت: صادرات پسته به آمریکا 10 سال است که عملاً ممنوع شده است و این حرف‌ها که گفته می‌شود، اظهارات ژورنالیستی است.

وی با بیان اینکه امسال محصول پسته خیلی خوب بوده است، گفت: تاکنون تمام پسته به دست آمده از باغات به فروش رفته است، بازار فروش ما کشورهای عربی، اروپای شرقی و خاور دور است.

عسگراولادی با بیان اینکه صادرات پسته نسبت به سال قبل رشد داشته است، در خصوص صادرات خشک‌بار گفت: محصول امسال کشمش و خرما بسته‌بندی شده است و بازار صادرات خشک‌بار رو به بهبود و عالی است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران و ایران در خصوص مشکل صادرات زعفران گفت: صادرات زعفران همچنان همان مشکل قبل را دارد و به صورت چمدانی و مسافری صادر می‌شود.

وی افزود قانون وضع شده می‌گوید اگر صادرات زغفران بیش از 50 گرم باشد در ازای هر کیلو باید 500 دلار عوارض داده شود که این تصمیم، تصمیم عاقلانه‌ای نبوده است.

عسگراولادی گفت: اگر به آمارها نگاه کنیم صادرات زعفران ما در آمار صفر است اما در عمل رقم بسیار بالایی داریم.

وی در خصوص افزایش قیمت زرشک گفت: از دلایل افزایش قیمت زرشک اطلاعی ندارم.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: تثبیت نرخ ارز مسأله مهمی است و نابسامانی بازار همه را ناراحت کرده است.

وی در واکنش به اینکه امروز رئیس کل بانک مرکزی قیمت دلار را 1069 تومان اعلام کرده است، گفت: اگر بانک‌ها ارز ارائه کنند قیمت را می‌توان کنترل کرد، چرا که ما در بازار دلار غیر بانکی نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین