کد خبر: ۱۰۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
در مراسم اعطای نشان ایران به بشار اسد

احمدی‌نژاد: صلح حقیقی در بازگشت آوارگان و پایان اشغالگری فلسطین محقق می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد در مراسم اعطای نشان عالی ایران به بشار اسد از ایستادگی دولت و ملت سوریه درمقابله با زیاده‌خواهی‌ها و تهدیدات اسرائیل تجلیل کرد و گفت: امروز سوریه حق بزرگی بر مسلمانان دارد. 

محمود احمدی‌نژاد در مراسم اعطای نشان عالی جمهوری اسلامی ایران به بشار اسد از ایستادگی دولت و ملت سوریه در مقابله با زیاده‌خواهی‌ها و تهدیدات اسرائیل تجلیل کرد و گفت: بدون تردید امروز سوریه در کنار لبنان و مقاومت فلسطین به عنوان نماد مقاومت، شجاعت و پیشقراول مبارزه با تجاوزگری در کنار مردم منطقه ایستاده است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه سوریه حق بزرگی بر مسلمانان، اعراب و بشریت دارد، از نقش مرحوم حافظ اسد، رییس جمهور فقید این کشور در دوران‌های سخت و پرمشقت فشارها و تحریم‌ کشورهای حامی اسرائیل یاد کرد و افزود: همین شیوه و سیره در دوران برادرم جناب بشار اسد رییس‌جمهور محترم سوریه نیز به صورت گسترده‌تر و مقتدرانه‌تر ادامه یافته است. 

احمدی‌نژاد با اشاره به نقش حساس و حیاتی سوریه در این دوران، گفت: تهدیدات دائم سوریه از ناحیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن در سطح بین‌الملل، حکایت از نقش بی‌بدیل این کشور در حفظ حقوق و دفاع از امنیت مردم منطقه دارد. 

وی با بیان اینکه سوریه تحت رهبری جناب آقای بشار اسد گام‌های بلندی برای پیشرفت و تعالی برداشته است، تصریح کرد: امروز سوریه در عرصه‌های کشاورزی، آبرسانی به شهرها و روستاها، بهداشت و درمان، علم و آموزش و صنعت به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است و امروز شخصیت و نام جناب آقای بشار اسد برای تمام منطقه عربی،اسلامی و ملت‌های منطقه به خصوص جوانان پرشور و انقلابی آشنا و دوست‌داشتنی است. 

احمدی‌نژاد روابط همه جانبه ایران و سوریه را دوستانه، برادرانه و رو به پیشرفت دانست و با اشاره به چشم‌انداز آینده روابط در زمینه‌های گردشگری، تجارت و سرمایه‌گذاری تصریح کرد: روابط ایران و سوریه الگویی از روابط دوستانه، برادرانه و انقلابی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است و ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی دو کشور در سطحی است که فارغ از نظامات ناکارآمد و تبعیض‌آلود بین‌المللی می‌تواند نقش اساسی در تأمین صلح، ثبات و عدالت در منطقه ایفا کند. 

وی افزود: ایران دست کسانی که به عدالت ملتزم هستند و به حق حاکمیت ملت‌ها احترام می‌گذارند، حضور نیروهای بیگانه را در منطقه برنمی‌تابند و خواهان صلح، صفا و پیشرفت مردم هستند به گرمی می‌فشارد. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: بخش مهمی از صلح و صفای حقیقی در پرتو بازگشت آوارگان، پایان اشغالگری و به رسمیت شناختن حق حاکمیت ملی فلسطینیان محقق می‌گردد و ملت عزیز ایران درکنار همه حق‌طلبان و عدالتخواهان جهان به‌خصوص سوریه، لبنان و فلسطین ایستاده است و حامی همه ملت‌های مظلوم منطقه و جهان است. 

وی همچنین با اشاره به اعطای نشان عالی جمهوری اسلامی ایران به بشار اسد رییس‌جمهور سوریه اظهار داشت: به پاس ایمان، ایستادگی در برابر نظام سلطه، دفاع از حقوق مردم لبنان و فلسطین، ایفای نقش اساسی در تحکیم ثبات و آرامش در کشورهای منطقه و اهتمام در حفظ مصالح مردم منطقه و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و همچنین به خاطر تلاش‌های مجدانه در تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور دوست و برادر، ایران و سوریه بالاترین نشان یعنی نشان عالی درجه یک جمهوری اسلامی ایران را به نمایندگی از ملت عزیز ایران به برادرمان جناب آقای دکتر بشار اسد، رییس‌جمهور محترم عربی سوریه تقدیم می‌گردد. 

بشار اسد رییس‌جمهور سوریه نیز در این مراسم با اشاره به ایستادگی پایدار و همیشگی جمهوری اسلامی ایران و سوریه اظهار داشت: امروز ایران و سوریه در حمایت از مواضع ملت مظلوم فلسطین و لبنان در کنار یکدیگر قرار دارند. 

رییس‌جمهور سوریه روابط ایران و سوریه را نمونه و استراتژیک دانست و گفت: روابط دو کشور برای امنیت و صلح منطقه ضروری بوده و به نفع همه ملت‌هاست و سوریه این روابط را نه تنها در سطح دوجانبه گسترش می دهد بلکه به دنبال تعمیم آن به سایر کشورهای منطقه نیز هست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین