کد خبر: ۱۰۹۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۰

مدیر حوزه‌ علمیه استان تهران عنوان کرد: انتقاد از حوزه و روحانیت جفاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر حوزه‌های علمیه تهران گفت: انتقاد از روحانیت و مراکز حوزوی به تناسب امکاناتی که در اختیار دارند جفاست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سید محمد باقر خسروشاهی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران بر لزوم هر چه بیشتر روابط مدیران حوزه با مسئولان کشوری تأکید کرد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد در حق حوزه‌های علمیه و مدیریت آن کم لطفی می‌شود گفت: با توجه به توقعات بسیار بالا از مدارس علمیه لازم است نسبت به مسایل و مشکلات آنان توجه جدی تر صورت گیرد. در حال حاضر کلاس‌های دانشگاه از بودجه و امکانات بالایی برخوردار است ولی حوزه‌های علمیه از این امکانات بی بهره می باشند.

وی خواستار توجه ویژه سازمان اوقاف نسبت به حوزه های علمیه شد و گفت: سازمان اوقاف نسبت به حوزه های علمیه آن طور که باید توجه نکرده و این در حالی است که بسیاری از حوزه‌ها موقوفه هستند و به توجه این سازمان نیاز دارند. متاسفانه الان پشت روحانیت خالی است و اگر به برخی مدارس علمیه بروید خواهید دید طلاب در چه وضعیتی زندگی می کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید از مراکز بازدید کنند و شرایط را ببینند آن آگاه بر اساس توانایی و امکانات موجود توقع داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه تهران با اعلام اینکه در حال حاضر 4هزار 500 طلبه برادر و 4هزار و 500 طلبه خواهر در تهران وجود دارد پیشنهاد نمود، ماهانه مراسمی با حضور طلاب برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین