کد خبر: ۱۰۹۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
سردار رحیمی، رئیس پلیس راهور تهران:

موتورسیكلت‌ها و خودروهای توقیفی مشمول 50 هزار تومان تخفیف می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در هفته ناجا موتورسیكلت‌ها و ماشین‌هایی كه توقیف شده‌اند در صورت نداشتن تخلف‌های خطرناک برای خودروها با سقف تخفیف 50 هزار تومان و برای موتورسیكلت‌ها نیز در صورت اینكه در جرایم خود عبور از پیاده‌رو گذر از خط سفید عابر پیاده و چراغ خطر و تولید صدای ناهنجار نداشته باشند نیز با 50 هزارتومان تخفیف ترخیص می‌شوند.

سردار حسین رحیمی، در نشست خبری وضعیت ترافیک تهران را در روزهای اول مهر مساعد توصیف كرد و افزود: گرچه جمعیت ترافیكی تهران 30 درصد افزایش داشته و این حجم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 12 درصدی داشته است اما پلیس راهنمایی و رانندگی توانست بین 5 تا 7 درصد ترافیک را روان‌سازی كند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: میزان سفرهای درون شهری تهران از 17 میلیون در آغاز مهر به 22 میلیون سفر افزایش یافته است اما با این وجود وضعیت ترافیك مناسب بوده است.

او در رابطه با برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی برای بهبود ترافیک تهران در روزهای آغازین مهر به فرهنگ‌سازی و آموزش اشاره كرد و گفت: به خصوص در هفته ناجا تمركز در بحث فرهنگ‌سازی كه خود به دو گروه تقسیم می‌شود یكی در بخش فرهنگ‌سازی پرسنل كه همانطور كه در رفتار پرسنل نیروی انتظامی مشاهده می‌كنید بسیار تغییر كرده است و رفتار مناسبی را دارد.

او افزود: گروه دیگر در فرهنگسازی كودكان و نوجوان است كه در این هفته 120 هزار دانش آموز در قالب طرح پلیس مدرسه تحت آموزشهای ویژه قرار می‌گیرند. همچنین با توجه به اینكه پیش از یک میلیون همیار پلیس و پلیس یار جوان در تهران وجود دارد از ظرفیت‌های این بخش نیز در بخش فرهنگسازی استفاده می‌شود.

رحیمی در رابطه تاثیر تغییر ساعات آغاز به كار ادارات گفت: پیک ترافیک در عصر طولانی‌تر شده است اما در رابطه با این موضوع یك گروه كارشناس برای ارزیابی تشكیل شده و در حال تحقیق در رابطه با اثرات مثبت و منفی این طرح هستند و پس از اتمام برآوردهای آنها اطلاعت لازم ارائه می‌شود.

او با اشاره به روز جهانی كودک گفت: در این روز نیز همایشی با هدف ارتقای عادلانه ایمنی كودكان برگزار می‌شود.

او از دیگر برنامه‌های این هفته پلیس راهور به تجلیل به رانندگان نمونه اشاره كرد و گفت: 25 درصد از رانندگانی كه در دو سال گذشته قوانین را رعایت كردند و تخلف نداشتند در این هفته مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

او همچنین به كلاس‌های ویژه آموزش كودكان اشاره كرد وگفت: در این هفته در 5 پارك ترافیكی منطقه 5، 12، 15، 17 و 20 شهرداری كلاس‌های ویژه‌ای برای كودكان پیش‌بینی شده است و از امروز نیز دو كلاس فرهنگ‌سازی برای راكبان موتورسیكلت‌هایی كه توقیف شده‌اند برگزار می‌شود كه برگزاری این كلاس‌ها استمرار خواهد داشت.

رحیمی با اشاره به بحث سرویس مدارس گفت: پیش‌بینی می‌شد كه در آغاز مهر 20 هزار سرویس مدرسه فعال شود كه تاكنون كمتر از 5 هزار خودرو فعال شده است كه از این تعداد نیز بعضی‌ها نكاتی را كه مورد نظر پلیس است رعایت نمی‌كنند.

او با اشاره به اینكه معاینه فنی، رعایت ظرفیت خودرو، استفاده از برچسب سرویس به مدرسه از قوانینی است كه پلیس راهور از سرویس‌ها در نظر گرفته است گفت: در هفته ناجا تنها به تذكر دادن در این‌باره می‌پردازیم اما اگر حل نشود از هفته آینده با این سرویس‌ها برخورد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین